Muutoksia Carunan asiakaspalvelukanavissa 2.12.2024 alkaen

Uutinen
Carunan asiakaspalvelun henkilökohtainen chat-palvelu sulkeutuu 2.12.2024 alkaen. Jatkossa asiakkaitamme palvelee kuitenkin chatbot, joka auttaa löytämään oikeat sisällöt nettisivuillamme vuorokauden ympäri. Lisäksi digi- ja puhelinpalvelut ovat asiakkaan käytössä kuten aiemminkin.

”Chatbot on koulutettu vastaamaan asiakkaiden useimmin esittämiin kysymyksiin ja ohjaamaan oikeisiin sisältöihin nettisivuillamme. Kattavat digipalvelumme ovat myös asiakkaidemme käytössä vuorokauden ympäri. Esimerkiksi itsepalvelukanava Caruna Plussassa asiakas voi helposti hoitaa sähköverkkosopimukseen ja laskutukseen liittyvät asiat. Caruna Plussassa onkin asioitu tänä vuonna jo yli 2 miljoonaa kertaa”, sanoo Carunan asiakaskokemusjohtaja Marika Tuominen. 

Asiakaspalvelu palvelee jatkossa sekä henkilö- että yritysasiakkaita puhelimitse numerossa 0200 23 222 arkisin kello 9-15. 

Asiakkaiden käytössä ovat myös muut monipuoliset digipalvelut 

Häiriötilanteissa oman alueen sähkökatkot voi tarkistaa Häiriökartalta. Häiriökartan chat-palveluun ei tule muutoksia, vaan vikailmoitukset voi jatkossakin tehdä häiriökartan chatissa kellon ympäri. Tarvittaessa vikatilanteissa voi myös soittaa numeroon 0800 195 011. 

Työmaakartalta voi tutustua oman alueen työmaihin, ja sähköverkon vapaa kapasiteetti näkyy kapasiteettikartalla 

Tilauslomakkeet esimerkiksi uudelle sähköliittymälle tai sähköverkon muutostöille löytyvät osoitteesta caruna.fi/lomakkeet 

Millaista palautetta asiakkaat ovat antaneet? 

“Kysymme palautetta jokaiselta asiakkaalta, joka asioi kanssamme puhelinpalvelussa. Tavoitteenamme on hoitaa asiakkaan asia yhdellä kerralla maaliin. Jopa 71 prosentilla puhelinpalveluun yhteyttä ottaneista asiakkaista asiat tulevat kerralla kuntoon. Muut asiat saattavat vaatia tarkempaa selvitystyötä asiantuntijoilta”, sanoo Marika Tuominen. 

Carunan puhelinpalvelun suosittelua kuvaava NPS-luku on 35 (asteikolla -100 - +100) ja asioinnin vaivattomuus 4,1 (asteikolla 1-5). Myös Caruna Plussasta saatu palaute on ollut todella hyvää – palvelun suosittelua kuvaava NPS-luku on 40 ja asioinnin vaivattomuus 4,1. 

Asiakkaiden palautteita: 

  • ”Loistava asiakaspalveluasenne, kuten myös osaaminen. Kiitos Tuula! Lisäplussana, että jonotusaika minimaalinen.” 
  • ”Sivusto on mukavan selkeä ja omat kulutustiedot ja laskutiedot löytää helposti. En keksi parannettavaa.” 
  • ”Asia oli meille vieras, mutta Carunan sivusto oli selkeä visuaalisesti ja ymmärrettävä.” 
  • "Nopea ja hyvä ruotsinkielinen palvelu Timolta!"
  • ”Tea huolehti asiani mallikkaasti ja viipymättä. Kiitos hyvästä palvelusta.” 

Lue lisää