Mistä maksan sähkönjakelussa?

Hoida sähköasiasi helposti Caruna Plussassa

Caruna Plussassa voit seurata sähkönkulutusta, tarkastella sopimustietoja, maksaa laskuja tai siirtää tarvittaessa laskun maksupäivää juuri silloin, kun sinulle sopii.

Kirjautuminen onnistuu helposti pankkitunnuksilla tai rekisteröitymisen jälkeen Caruna+ tunnuksilla. Voit käyttää palvelua selaimessa millä tahansa laitteella kirjautumalla nettisivumme oikean yläkulman kirjautumispainikkeesta.

Kirjaudu Caruna Plussaan
Caruna Plus Energiaseuranta

Seuraa sähkönkulutustasi

Voit tutustua energian kulutukseesi sähkönseurannan avulla. Se näyttää sähkönkulutuksen jopa tunnin tarkkuudella, minkä lisäksi voit myös tarkistaa sinulle edullisimman sähkönjakelutuotteen. Palvelun avulla voit tutkia myös lämpötilan vaikutusta energian kulutukseesi.

Poikkeuksia aukioloajoissamme ja palveluissamme helmikuussa - valmistaudumme datahubin käyttöönottoon

Tilaa viestit sähkökatkoista

Caruna Plussassa voit aktivoida itsellesi Sähkövahdin, jonka kautta ilmoitamme tulevista suunnitelluista sähkönjakelun keskeytyksistä ja vikatilanteista tekstiviestillä tai sähköpostilla.

Rekisteröidy helposti verkkopankkitunnuksilla

Uutta käyttäjätiliä varten tarvitset toimivan sähköpostiosoitteen. Rekisteröitymisen jälkeen voit kirjautua palveluun käyttäjätunnuksellasi sekä selaimessa että mobiilisovelluksessa. Käyttäjätunnuksesi koostuu sähköpostiosoitteesta ja valitsemastasi salasanasta.

Henkilöasiakas

Voit rekisteröidä uuden käyttäjätunnuksen tai kirjautua palveluun ilman erillistä rekisteröitymistä verkkopankkitunnuksilla. Verkkopankkitunnuksilla varmistamme henkilöllisyytesi ja palvelun turvallisen käytön. Tunnistautuminen tehdään vain kerran.

Yritysasiakas

Tarvitset rekisteröitymistä varten asiakasnumerosi ja käyttöpaikkatunnuksen. Tunnistautuminen palveluun hoituu omilla verkkopankkitunnuksillasi.

Yleisiä ohjeita Caruna Plussan käyttöön

Unohditko salasanasi?

Jos unohdit salasanasi, paina "Unohditko salasanasi?" -painiketta. Kirjoita sähköpostiosoitteesi, matkapuhelinnumerosi sekä sivulla kuvassa näkyvä varmistusteksti ja paina "Pyydä salasanan vaihtokoodi" -linkkiä. Saat sähköpostiisi linkin, josta pääset vaihtamaan salasanasi.

Käyttö taloyhtiön tai toisen henkilön puolesta

Jos sinulla on lupa asioida Carunan sähköisissä palveluissa jonkun toisen henkilön tai esimerkiksi edustamasi taloyhtiön puolesta, rekisteröidy pankkitunnuksillasi Caruna Plussaan. Näet edustettavat asiakkuutesi omalla käyttäjätililläsi.

Edustusoikeuden antaminen toiselle käyttäjälle

Jos haluat antaa toiselle henkilölle luvan tarkastella tietojasi sekä muokata laskutustietojasi, käy päivittämässä edustajasi käyttäjätunnus käyttäjätilisi tietoihin.  

Jotta edustajuuden lisäys toimii, tulee molemmilla asiakkuuksilla olla oma tili Caruna Plussassa.  

Toimi seuraavasti: 

  • Kirjaudu Caruna Plussaan nettisivumme oikean yläkulman kirjautumispainikkeesta 
  • Valitse vasemmasta laidasta "Valtakirjat ja edustusoikeudet" -sivu ja paina omien tietojesi alta "Hallinnoi edustusoikeuksia" -painiketta 
  • Lisää sinua edustavan henkilön käyttäjätunnus ja tallenna lisäys 
  • Pyydä sinua edustavaa henkilöä hyväksymään edustajuus, jotta edustus aktivoituu 
Miten seuraan oman talouteni tietoja, jos sopimus on esimerkiksi puolisoni nimissä?

Caruna Plussassa on mahdollista tarkastella sekä omia että muiden tietoja. Muiden asiakastietojen tarkastelu edellyttää edustajuutta, jonka voi lisätä itselleen kirjautumisen jälkeen "Valtakirjat ja edustusoikeudet" -kohdassa. Edustajuuden voi myös poistaa samassa kohdassa. Jos pyydät lupaa seurata toisen henkilön tietoja, tulee edustettavan asiakkaan hyväksyä muutos omassa Caruna Plussassaan.

Miksi en saa muutettua laskuni maksupäivää?

Seuraavissa tilanteissa maksupäivän siirto ei valitettavasti onnistu:

  • Sinulla on vanhempi lasku maksamatta
  • Uusimman laskusi eräpäivä on jo mennyt
  • Laskun summa on enemmän kuin 500 euroa
  • Laskujesi maksu hoituu suoramaksulla

Muutoin maksupäivän siirto onnistuu Caruna Plussassa mainiosti.