Laskut ja laskujen maksaminen

Valitse aihe, niin saat ohjeet tarvitsemistasi tiedoista ja löydät oikean yhteydenottokanavan.

Yritysasiakkaan asiakaspalvelu  >

Pyydä laskulle lisää maksuaikaa

Voit pyytää laskullesi maksuaikaa ennen laskun erääntymistä kätevästi Caruna Plussassa.  

Ole yhteydessä asiakaspalveluumme chatin kautta, jos

  • Laskusi on jo erääntynyt 
  • Haluat tehdä maksusopimuksen 
  • Tarvitset enemmän kuin 30 päivää maksuaikaa tai
  • Haluat jakaa laskun maksun useampaan erään 

Maksuajalta perimme seitsemän prosentin viivästyskoron. Maksusopimuksesta veloitamme viisi (5) euroa.   

Pyydä laskulle lisää maksuaikaa

Caruna Plussassa

Voit hoitaa asian kätevimmin sähköisessä itsepalvelukanavassamme. Kirjaudu Caruna+ tunnuksilla tai pankkitunnuksillasi.

Chatissä

Chat on nopein tapa saada henkilökohtaista palvelua. Asiakaspalvelijamme vastaavat chatissä arkisin klo 9–15.

Maksa avoimia laskuja

Voit tarkistaa ja maksaa avoimen laskusi kätevästi Caruna Plussassa. Ongelmatilanteissa saat yhteyden asiakaspalveluumme helpoiten chatin kautta.

Maksa avoimia laskuja

Caruna Plussassa

Voit hoitaa asian kätevimmin sähköisessä itsepalvelukanavassamme. Kirjaudu Caruna+ tunnuksilla tai pankkitunnuksillasi.

Chatissä

Chat on nopein tapa saada henkilökohtaista palvelua. Asiakaspalvelijamme vastaavat chatissä arkisin klo 9–15.

Muuta laskun toimitustapaa

E-lasku 

E-lasku on sähköisessä muodossa oleva lasku, jonka saat omaan verkkopankkiisi.  

  1. Kirjaudu Caruna Plussaan syöttämällä käyttäjätunnuksesi ja salasanasi, jos olet jo rekisteröitynyt palveluun, tai vaihtoehtoisesti voit kirjautua sisään pankkitunnuksillasi (Muut tunnistautumistavat).
  2. Valitse kohdassa Sopimukset ja laskutustiedot oikea sopimus ja muuta laskun toimitustavaksi e-lasku.
  3. Hyväksy Carunan lähettämä e-laskuehdotus verkkopankissasi. Saat tämän muutaman päivän kuluessa.

Voit tehdä e-laskusopimuksen myös kätevästi verkkopankissasi:

  1. Mene verkkopankkiisi ja valitse laskun lähettäjistä Caruna Oy
  2. Anna laskutuksen yksilöintitiedoksi viimeisimmän laskusi viitenumero 

Muut laskujen toimitustavat 

  • OmaPosti 
  • Sähköpostilasku 
  • Suoramaksu 
  • Lasku postitse

Muuta laskun toimitustapaa

Caruna Plussassa

Voit hoitaa asian kätevimmin sähköisessä itsepalvelukanavassamme. Kirjaudu Caruna+ tunnuksilla tai pankkitunnuksillasi.

Chatissä

Chat on nopein tapa saada henkilökohtaista palvelua. Asiakaspalvelijamme vastaavat chatissä arkisin klo 9–15.

Vaihda laskutusväliä

Lähetämme laskut vähintään neljä kertaa vuodessa. Caruna Plussasta voit valita, haluatko laskun neljä, kuusi vai 12 kertaa vuodessa. Ongelmatilanteissa saat yhteyden asiakaspalveluumme helpoiten chatin kautta.

Vaihda laskutusväliä

Caruna Plussassa

Voit hoitaa asian kätevimmin sähköisessä itsepalvelukanavassamme. Kirjaudu Caruna+ tunnuksilla tai pankkitunnuksillasi.

Chatissä

Chat on nopein tapa saada henkilökohtaista palvelua. Asiakaspalvelijamme vastaavat chatissä arkisin klo 9–15.

Päivitä yhteystietosi

Voit pitää yhteystietosi ajan tasalla Caruna Plussan Omat tiedot -välilehdellä. Ongelmatilanteissa saat yhteyden asiakaspalveluumme helpoiten chatin kautta.

Päivitä yhteystietosi

Caruna Plussassa

Voit hoitaa asian kätevimmin sähköisessä itsepalvelukanavassamme. Kirjaudu Caruna+ tunnuksilla tai pankkitunnuksillasi.

Chatissä

Chat on nopein tapa saada henkilökohtaista palvelua. Asiakaspalvelijamme vastaavat chatissä arkisin klo 9–15.

Maksumuistutukset ja laskujen perintä

Yhteistyökumppanimme Intrum Oy hoitaa perinnän maksumuistutuksesta alkaen. Jos jo erääntynyt laskusi on vielä maksamatta, saat ensin maksumuistutuksen. Jos muistutuslasku jää maksamatta, se siirtyy perintään. 

Jos sinulla on kysyttävää maksumuistutuksesta, perinnästä tai katkaisuvaroituksesta, sinua autetaan Intrumilla. 

Kysy perintään siirtyneestä laskusta

Puhelimitse tai sähköpostilla

Intrum Oy

Puh. 09 229 118 92, arkisin klo 7.30–20, lauantaisin klo 9–16

Sähköpostiosoite: ryhma118(a)intrum.com

Oma Intrum verkkopalvelussa 24 h

Kirjautumistiedot löydät Intrumin maksumuistutus- tai perintäkirjeestä.

Miksi saan laskun Carunalta ja mistä sähkölaskuni muodostuu?

Sähkölasku muodostuu kolmesta osasta: 

1. Sähkönjakelu. Jakelumaksuilla sähkönjakeluyhtiö, kuten Caruna, huolehtii sähkön jakelemisesta kuluttajalle, sähköverkon rakentamisesta, kunnossapidosta, sähkön mittauksesta, asiakaspalvelusta sekä ympärivuorokautisesta vikapäivystyksestä. 

2. Sähköenergia (myynti). Voit ostaa sähköenergiasi miltä tahansa sähkönmyyjältä. Voit halutessasi kilpailuttaa sähköenergian ja valita sinulle sopivimman sähkönmyyjän. 

3. Verot muodostuvat sähköverosta ja arvonlisäverosta. Arvonlisäveroa maksetaan sekä sähköenergiasta että sähkön jakelusta. Paikallinen sähkönjakeluyhtiö laskuttaa verot aina sähkön jakeluhinnan yhteydessä. 

Lue lisää sähkönjakelun hinnasta