Sopimukset ja asiakastiedot
Valitse aihe, niin saat ohjeet tarvitsemistasi tiedoista ja löydät oikean yhteydenottokanavan.
Sähköinen asiointi
Sähköinen asiointi tarkoittaa, että saat lähettämämme viestit vain sähköisessä muodossa. Säästät luontoa ja aikaa, kun viestit kilahtavat sähköpostiisi. Ota sähköinen asiointi helposti käyttöön Caruna Plussassa.
- Kirjaudu sisään
- Valitse Omat tiedot
- Valitse Viestintäasetukset
- Aktivoi alareunasta "Muokkaa tietoja" -painike
- Laita täppä päälle "Sähköinen asiointi" -kohtaan
- Tallenna muutokset
Asiakastiedot ja edustusoikeus
Tarkastele ja muuta asiakastietojasi
Voit tarkastella ja muuttaa asiakastietojasi helposti Caruna Plussassa vuorokauden ympäri. Ongelmatilanteissa saat yhteyden asiakaspalveluumme helpoiten chatin kautta.
Tarkastele ja muuta asiakastietojasi
Anna edustusoikeus toiselle
Jos haluat antaa luvan tarkastella ja muokata tietojasi, voit antaa toiselle edustusoikeuden Caruna Plussa -tiliisi. Molemmilla käyttäjillä tulee olla oma tili Caruna Plussaan.
Näin kätevästi se käy!
- Lisää haluamasi edustajan Caruna Plus -käyttäjätunnus kohdassa ”hallinnoi edustajuuksia”.
- Lisäämäsi edustaja saa sähköpostilla hyväksyntäpyynnön.
- Edustaja kirjautuu Caruna Plussaan ja hyväksyy edustuspyynnön kohdassa ”Hallinnoi edustajuuksia”.
Anna edustusoikeus toiselle
Sopimustiedot
Tarkastele sopimuksiasi
Tarkastele nykyisiä sopimuksiasi näppärästi Caruna Plussassa ympäri vuorokauden. Ongelmatilanteissa saat yhteyden asiakaspalveluumme helpoiten chatin kautta.
Tarkastele sopimuksiasi
Sopimus sähkönsiirrosta eli verkkopalvelusopimus
Kun asut Carunan verkkoalueella ja jakelemme sinulle sähköä, sinulla on voimassa sähkön myyntisopimuksen lisäksi sähkön verkkopalvelusopimus.
Verkkopalvelusopimus syntyy ja päättyy automaattisesti, jos teet sopimukseesi muutoksia sähkönmyyjän kanssa. Sähkön verkkopalvelusopimusta ei siis tarvitse tehdä tai irtisanoa erikseen, joten olethan tarvittaessa yhteydessä sähkönmyyjääsi.
Sähkön liittymissopimus
Sähköverkkoon liitetyllä kiinteistöllä on voimassa oleva liittymissopimus.
Jos ostamallasi kiinteistöllä on jo sähköliittymä, muistathan kiinteistökaupan yhteydessä uutena omistajana tehdä ilmoituksen liittymän omistajanmuutoksesta. Ongelmatilanteissa saat yhteyden asiakaspalveluumme helpoiten chatin kautta.
Tuotannon verkkopalvelusopimus
Jos tuotat itse sähköä, eli sinulla sähkön pientuontalaitteisto, tulee sinun tehdä sopimus tuotantokäyttöpaikalle valitsemasi sähkön myyjän kanssa. Saamme ilmoituksen uudesta sopimuksesta automaattisesti, ja teemme sen perusteella pientuotantokohteelle tuotannon verkkopalvelusopimuksen.
Tutustu sopimusehtoihin
Tutustu Energiateollisuus ry:n suosittelemiin sopimusehtoihin, jotka antavat selkeät säännöt asiakkaan ja sähkönjakeluyhtiön välisille sopimuksille. Noudatamme annettuja sopimusehtoja aina liittymis- ja verkkopalvelusopimuksia tehdessämme.
Muuta varaavan lämmityslaitteen käynnistymistä
Sähkökuorman ohjauksen avulla ajastat esimerkiksi lämminvesivaraajan käynnistymään oman makusi mukaan.
Kilpailuttaminen
Vertaile ja vaihda siirtotuotteita
Jos käytössäsi on enintään 63 ampeerin sulakkeet, niin sinulla on käytössäsi jakelutuotteista Yleis-, Yö-, ja Kausisiirto. Tehotuotteet ovat käytössä kohteilla, joilla on käytössä yli 63 ampeerin sulakkeet.
Voit vaihtaa verkkopalvelusopimuksesi tuotetta kerran vuodessa ilmaiseksi. Tutustu eri tuotevaihtoehtoihin ja vertaile eri tuotevaihtoehtoja Caruna Plussassa.
Vertaile ja vaihda siirtotuotteita
Sähkösopimuksen kilpailuttaminen
Voit kilpailuttaa sähköenergian myyjän. Vertaile hintoja ja sopimuksia esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämässä palvelussa www.sahkonhinta.fi.
Sähkönsiirto on tarkoin seurattua ja valvottua monipolitoimintaa, ja sähkön jakelee ja laskuttaa aina paikallinen sähkönjakeluyhtiö, kuten Caruna. Sen vuoksi et voi vaihtaa sähkönjakeluyhtiötä.