Lomakkeet

Tältä sivulta löydät asiointiasi helpottavat ja nopeuttavat lomakkeet.

Tarvitsen sähköä

Sähköliittymä uuteen kohteeseen

Tilaa uusi pysyvä sähköliittymä tai keskijänniteliittymä tontille, uuteen kiinteistöön tai muuhun kohteeseen.

Sähköä määräajaksi

Tilaa väliaikainen sähköliittymä esimerkiksi sähköverkon rakentamisen ollessa vielä kesken tai kun tarvitset rakennustöiden aikana tavallista enemmän sähköä.

Ilmoita sähköliittymän omistajuuden muutoksesta

Sähköliittymä on irtainta omaisuutta, joka ei siirry kiinteistön uudelle omistajalle automaattisesti. Tällä lomakkeella voit ilmoittaa meille sähköliittymän omistajuuden muutoksesta. Ilmoituksen tekeminen on liittymän uuden omistajan vastuulla.

Sähköntarpeeni on muuttunut

Sähköliittymän suurentaminen

Tilaa liittymisoikeiden suurentaminen, jos sähköliittymäsi tehon tarve on kasvanut. Ilmoita myös mahdollisista muutoksista sähköpääkeskukseen ja/tai liittymisjohtoon.

Sähkövero ja veroluokan muutos

Ilmoita sähköveroluokan muutoksesta tällä lomakkeella. Saat lomakkeen lähetyksen jälkeen koosteen täyttämistäsi tiedoista sekä vakuuslomakkeen allekirjoitettavaksi.

Sähköliittymän tehotietokysely

Jos olet konsultti tai sähkösuunnittelija tai olet selvittämässä esim. kerrostalon liittymän jäljellä olevaa kapasiteettia, olethan meihin yhteydessä tällä lomakkeella. Jos kysyt tietoja liittymän omistajan puolesta, tarvitset valtakirjan.

Sähköverkon muutostyöt

Tilaa sähköverkon muutostyö

Pyydä meiltä tarjous Carunan sähköverkon muutostöistä, jos sähköverkko on esimerkiksi rakentamisen tai mökkimaisemasi tiellä.

Haluan irtisanoa sähköliittymän

Liittymän siirtäminen ylläpitoon

Tilaa sähköliittymän siirtäminen ylläpitoon, kun sähköntarpeesi katkeaa väliaikaisesti, mutta haluat säilyttää liittymisoikeuden Carunan sähkönjakeluverkkoon.

Sähköliittymän irtisanominen

Tällä lomakkeella voit irtisanoa sähköliittymän, kun et tarvitse sähköä tontilla enää ollenkaan. Jos tontti halutaan sähköistää myöhemmin uudelleen, on tontille tilattava uusi sähköliittymä.

Sähkönjakelun viat ja häiriöt

Ota yhteyttä häiriökartan chat-palvelun kautta

Jos häiriökartalla ei näy aluettasi koskevaa sähkökatkoa etkä ole saanut meiltä viestiä sähkökatkosta, ota meihin yhteyttä vuorokauden ympäri palvelevassa häiriökartan chatissa.

Vahingot ja korvaukset

Tee korvaushakemus

Voit itse valita, haetko korvauksia Carunalta vai omalta vakuutusyhtiöltäsi. Tee hakemus kohtuullisessa ajassa vahingon havaitsemisesta (2–3 kuukautta). Käsittelemme korvaushakemukset tapauskohtaisesti.

Urakoitsijat

Täytä yleistietolomake

Yleistietolomakkeella tilaat Carunalta asiakkaan asian edistämiseksi vaaditut verkkoyhtiön työt, ja teet ilmoitukset asiakkaan laitteistoihin tehdyistä muutoksista. Täytä yleistietolomake Caruna Plussassa, kun sinulla on työtä koskevat tiedot ja olet varmistanut, että edustamasi asiakas on tehnyt tarvittavat toimenpiteet.