De nya nättjänstvillkoren träder i kraft från och med den 1 december 2024
Nättjänstvillkoren gäller för Carunas kunder som har avtalat om en elektrisk nättjänst. Ändringen kräver inga åtgärder från kunderna.
Varför ändras avtalsvillkoren?
Ändringarna i avtalsvillkoren beror på förändringar i lagstiftningen, väsentliga förändringar i förhållandena, förnyelse av föråldrade avtals- eller prissättningsarrangemang samt genomförande av åtgärder som är nödvändiga för att spara energi.
Dessutom har det gjorts vissa mindre ändringar i avtalsvillkoren som inte påverkar det väsentliga innehållet i avtalsförhållandet.
I och med de nya avtalsvillkoren kommer den elektroniska kommunikationen att öka
Enligt de nya nättjänstvillkoren kan en bekräftelse, ett meddelande om ändringar i priset, andra avtalsvillkor eller andra meddelanden som nämns i avtalsvillkoren i fortsättningen skickas till kundens e-postadress istället för per post.
Kunden kan kontrollera och vid behov ändra sina kontaktuppgifter genom att logga in på Caruna+ på adressen plus.caruna.fi/sv. Om kunden även i fortsättningen vill få meddelanden om avtalsvillkoren per post kan kunden meddela detta till Carunas kundtjänst.