Nyhetsrum
Limit search
Kundtjänstens serviceöppettider under helgdagar 2024
Kontrollera här kundtjänstens öppettider under helgdagarna.
Vi tar i bruk digiposttjänsten Kivra
Vi lägger till den kostnadsfria och lättanvända digiposttjänsten Kivra som ny leveranskanal för elöverföringsfakturor.
Caruna installerar den nya generationens elmätare vid nätområdets nybyggen: mätaren möjliggör lokalt kundgränssnitt
Caruna installerar den nya generationens elmätare vid nätområdets nybyggen från och med maj 2023. Den nya mätartypen tar uppföljningen av elförbrukning eller elproduktion till en mer detaljerad nivå genom ett lokalt kundgränssnitt. Till exempel kan vissa laddningslösningar för elbilar utnyttja data från det lokala kundgränssnittet.
Ingen papper post – aktivera elektronisk betjäning
När du har aktiverat lovet för elektronisk betjäning, så kan vi informera dig om våra tjänster endast med sms eller e-post.
Förnyelser till Caruna Plus i december
I december kommer det två stycken förnyelser till Caruna Plus. Läs mer om ändringarna här.
Caruna har en faktureringspartner, Ropo Capital
Kontraktet gällande faktureringstjänster har flyttats till Ropo Capital fr.o.m. den 1.9.2022.
Hej! Hur kan vi stå till tjänst?
För oss är det viktigt att kunna erbjuda bekväm och enkel kundservice – därför finns vi till för dig dygnet runt. Under de senaste åren har vi jobbat hårt för att utveckla den digitala kundtjänsten och i dag har du tillgång till flera elektroniska servicekanaler. Vi sköter ditt ärende tillsammans!
Vår telefontjänst var delvis ur bruk - tekniska fel i tjänsten
Det har uppstått fel i vår telefontjänst idag kl. 9–13.
Caruna fortsätter att modernisera eldistributionsnätet i glesbygdsområden i sydvästra Finland – Netel Oy valdes som samarbetspartner
Eldistributören Caruna bygger distributionsnät i sitt nätområde i sydvästra Finland. Projektet omfattar planeringen och byggandet av nätverken samt rivningen av det gamla luftledningsnätet. Projektet börjar redan under våren, och som samarbetspartner har vi valt Netel Oy. Tillsammans kommer vi att förnya och förbättra elnätet tills sommaren 2025 inom ramen för detta avtal.
Felen i elnätet som orsakades av stormen Toini har i huvudsak reparerats – reparationen av högspänningsnätet i Rimito kommer att ta månader
Carunas nätområden i sydvästra Finland drabbades värst av stormen Toini. Som mest var samtidigt cirka 7 700 kunder utan el under stormen. Situationen var svårast i Rimito, där flera stolpar i högspänningsnätet föll under tisdagsnatten 12.1.
Pagination