Uutishuone
Limit search
Energiatehokkuus parantaa myös kilpailukykyä - Case Närpiön Vihannes
Närpiön Vihannes on viime vuosina investoinut uusiutuvaan energiaan sekä sähkönjakeluun ja -tuotantoon. Panostuksillaan osuuskunta pitää toimintansa kilpailukykyisenä ja toimii ympäristövastuustaan huolehtivana edelläkävijänä.
Uratarinat: Kalle päätyi muodin parista palvelumuotoilijaksi sähköalalle. Mikä yllättävässä toimialavaihdoksessa houkutteli?
Palvelumuotoilija työskentelee paremman asiakaskokemuksen eteen Carunan omassa kehitystiimissä.
Katsaus Caruna Plussaan - sähkönsiirtotuotteiden vertailu ei ole koskaan ollut helpompaa!
Tiesitkö, että voit vertailla ja vaihtaa sähkönsiirtotuotetta helposti Caruna Plus -palvelussamme? Optimoimalla siirtotuotteen juuri sinun kulutukseesi sopivaksi, saatat säästää sähkönsiirtolaskussasi!
Carunan sähköverkonasentajien täsmäkoulutusohjelma hyvässä vauhdissa
Sähköalan ammattilaisille räätälöity sähköverkonasentajien Kärkiryhmä-koulutusohjelma etenee. Verkostotyön ammattitaitoon kuuluu teorian ja käytännön hallinta ja ehdoton turvallisuus. Juhannuksen alla ryhmä kertasi työvaiheita käytännössä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen sähkökentällä kahden viikon ajan.
Sähköratkaisuja täsmätarpeisiin: Valoviljely kasvihuoneissa käyttää reippaasti sähköä kasvun tarpeisiin
Suomessa kasvukausi on luonnostaan lyhyt, mutta valottamalla kasvihuoneista saadaan kotimaista satoa ympäri vuoden. Kasvulle voimaa antavat valot ovat kasvihuoneen suurin sähkönkäyttäjä, ja vuosikulutus nousee helposti kymmeniin tuhansiin megawattitunteihin. Juntin kauppapuutarhan sähköt toimitetaan pian oman Carunan sähköaseman kautta.
Koeponnistus työmaalla – käyttäjät ja kehittäjät hiovat uusia työkaluja yhdessä
Järjestimme innovaatiohaasteen, jossa etsimme ratkaisuja maakaapeleiden sijaintitietojen tallennuksen sekä tiedon digitalisoinnin nykyaikaistamiseksi. Nyt yhteistyö voittajajoukkueiden kanssa on edennyt pilottikokeiluiksi ja prototyyppejä on päästy testaamaan tositoimissa työmailla.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Kaapeloitu on ja silti sähköt poikki – mitä ihmettä!
Kun talvi ei koskaan oikein tullut eteläiseen Suomeen, aiheutui siitä monenlaista outoa. Normaalisti helmikuussa ei ole ollut tällaisia myrskyjä kuin nyt kolmena helmikuisena viikonloppuna oli – eivät ainakaan pitkään sähköjakeluhommissa työskennellet muista, että olisi ollut. Sähköt katkesivat ja joskus viankorjaus kesti pitkään. Miksi?