Uutishuone
Limit search
Vielä 10 vuotta sitten sähkökatkot olivat pidempiä - sähköverkkoyhtiön käyttökeskuksessa valvotaan verkkoa vuorokauden ympäri
Kun sähköverkkoon tulee vika, se näkyy asiakkaalle välkkyvinä valoina tai sähkökatkona. Maakaapelointien ja sähköverkon kaukokäytettävyyden ansiosta viat eivät ole yhtä laajoja kuin ennen.
Sosiaalialalta takaisin sähköalalle: “Huomasin, että minulla on vähän liikaa itsekriittisyyden vikaa”, kertoo rakennuttajapäällikkömme Janne
Janne siirtyi sosiaalialalta sähköalalle ja pääsi töihin Carunalle rakennuttajapäälliköksi. Työ tuntui lottovoitolta, Janne sanoo. Lue Jannen tarina!
Tule Carunalle kesätöihin – haku alkaa tammikuussa
Tässä jutussa Carunan traineet Siiri, Jiri ja Anni kertovat, miksi sinunkin tulisi alkaa carunalaiseksi. Haastavaa oli kesän alussa ymmärtää kaikki alan lyhenteet. Nyt traineet puhuvat kahvipöydässä jo sujuvasti kaapeleista.
Lohjalaisen tuotantolaitoksen hiilidioksidipäästöt pienenivät rutkasti - yhä useampi yritys sähköistyy
Monet teollisuuslaitokset siirtyvät tällä hetkellä öljylämmityksestä sähkölämmitykseen. Sähkönjakeluyhtiölle yhteiskunnan sähköistyminen näkyy ennen kaikkea liittymäkokojen kasvussa, kun vanhan sähköliittymän kapasiteetti ei enää riitä.
Carunan tiilitornimuuntajien purku on osa tutkimusta, jossa selvitetään rakentamisen ympäristövaikutuksia
Punatiiliset muuntajatornit katoavat vähitellen Espoon katukuvasta. Carunan vanhoista tiilitornimuuntajista seitsemän on nyt purettu. Tiilien elämä jatkuu sisustuselementteinä.
Espoon Otaniemessä sähköliittymäkin verhoillaan Aallon arkkitehtuuriin sopivaksi
Sähkönjakeluyhtiö Caruna on toimittanut Aalto-yliopistolle ja Fortumille 20 kilovoltin keskijänniteliittymän, jolla liitetään Fortumin uusi ilmavesilämpöpumppulaitos sähkönjakeluverkkoon.
Tavoitteena hiilineutraali Caruna 2025 – päästöjä vähennetään yhdessä kumppaneiden kanssa
Carunan tavoitteena on olla hiilineutraali vuoden 2025 loppuun mennessä. Suurin osa Carunan hiilijalanjäljestä syntyy hankinta- ja toimitusketjussa, jossa reilu kolmannes hiilijalanjäljestä aiheutuu verkon rakentamisessa käytettävistä materiaaleista.
“Mitä asiakas tästä ajattelee?” - Marikan työtä on johtaa asiakaskokemusta
Carunalla toimintaa kehitetään jatkuvasti. Toiminnan on oltava asiakaslähtöistä, tehokasta ja vastuullista. Asiakaskokemusjohtaja Marika Tuomisen työtä on tietää, mitä asiakas ajattelee. Kysyimme Tuomiselta, mikä asiakaskokemuksen johtamisessa on tärkeintä.
Kesätöihin Carunalta Carunalle: Arsi sai kesätyöntekijän omasta organisaatiosta
Keväällä HSEQ-päällikkö Arsi Näkki yllättyi saadessaan kesätyöhakemuksen Carunan sisältä. Verkkopalveluasiantuntija Viivi Lindfors sai HSEQ-koordinaattorin kesätyön ja pääsee nyt oppimaan uutta Carunan sisällä.
Työelämäkoululainen: Erika Lietzén sai kollegasta opettajan
Kun omassa työssään haluaa kokeilla jotain täysin uutta, ei välttämättä tarvitse vaihtaa yritystä tai lähteä opiskelemaan. Kun työntekijälle tarjotaan mahdollisuus opetella uutta organisaation sisällä, tieto pysyy talossa.
Sivutus