Uutishuone
Limit search
Energiatehokkuus parantaa myös kilpailukykyä - Case Närpiön Vihannes
Närpiön Vihannes on viime vuosina investoinut uusiutuvaan energiaan sekä sähkönjakeluun ja -tuotantoon. Panostuksillaan osuuskunta pitää toimintansa kilpailukykyisenä ja toimii ympäristövastuustaan huolehtivana edelläkävijänä.
Perustamalla energiayhteisön taloyhtiöt saavat sähkölaskuihin selkeää säästöä
Taloyhtiöiden katoilla harvemmin näkyy aurinkopaneeleja, mutta ilokseni olen huomannut niiden yleistyvän jatkuvasti. Alkuvuodesta paneelien määrä voi lähteä nopeaankin kasvuun, kun taloyhtiöille tulee mahdollisuus säästää niin sähkö- kuin siirtolaskussa tuottamalla itse sähköä asukkaiden käyttöön.
Hiilineutraali Suomi – aurinkotuotanto ja akut avainasemassa
Suomella on kunnianhimoinen tavoite olla hiilineutraali vuoteen 2035 mennessä, ja aurinkotuotanto ja akut ovat tässä keskeisessä asemassa. Sähkönjakeluverkkojen rooli on merkittävä, jotta uusiutuvaa energiaa voidaan tuottaa paljon nykyistä enemmän ja jotta lisääntyvä sähkön käyttö on ylipäätään mahdollista, jos hiilineutraaliustavoitteet aiotaan saavuttaa.
Uratarinat: Kalle päätyi muodin parista palvelumuotoilijaksi sähköalalle. Mikä yllättävässä toimialavaihdoksessa houkutteli?
Palvelumuotoilija työskentelee paremman asiakaskokemuksen eteen Carunan omassa kehitystiimissä.
Tulevaisuus tarvitsee rohkeita organisaatioita
Nykymaailman jatkuvien muutosten, kasvavan epävarmuuden ja ennakoimattomienkin yllätysten keskellä menestyminen vaatii yrityksiltä edelläkävijyyttä, nopeaa reagointikykyä ja joustavuutta. Laivan kurssia on pystyttävä muuttamaan ja purjeita reivaamaan aina tuulen kääntyessä. Joskus on uskallettava ottaa suunta kohti tuntematonta, uskoa omaan päämäärään ja luottaa siihen, että miehistön osaaminen sekä yhteishenki kantaa vaikeimmissakin paikoissa. Myös silloin, kun eteen tulee yllätyksiä. Muutoksen ja epävarmuuden aikoina tarvitaan rohkeita organisaatioita ja rohkeaa johtamista. Ilman näitä ei ole edelläkävijyyttä, reagointikykyä tai joustavuutta.
Carunan 23 kesätyöntekijää aloittavat tänä vuonna työnsä poikkeusoloissa
Kesätyöntekijöiden saapuminen toimistolle on aina varma merkki lähestyvästä suvesta, niin myös vuonna 2020. Tällä kertaa Carunan kausityöntekijät tosin aloittavat taipaleensa koronaviruksen ja maailmanlaajuisten poikkeusolosuhteiden vuoksi kotitoimistoilta.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Carunan sähköisessä itsepalvelussa, Caruna Plussassa, jo yli 100 000 käyttäjää
Carunan sähköisessä itsepalvelukanavassa tehtiin alkuvuoden aikana historiaa, kun sen käyttäjämäärä ylitti 100 000 rajapyykin. Hieno saavutus palvelulle, joka itse asiassa on vain pari vuotta vanha! Nykyisellä nimellään, Caruna Plussana, palvelu on tunnettu vasta muutaman kuukauden.
Helpota työtaakkaasi ja hoida sähköasiat jonottamatta netissä!
Carunan sähköinen itsepalvelu Caruna Plus auttaa sinua hoitamaan sähköasiasi juuri sinulle sopivimpana hetkenä.
Turvallisuuskulttuuri muuttuu teko kerrallaan
Kun työmaalla sattuu inhimillinen virhe, jossa turvallisuus vaarantuu, miten ottaa asia puheeksi? Carunan uudet turvallisuusvalmentajat vievät turvallisuusajattelua ja puheeksiottamisen taitoa organisaatiossa eteenpäin. Carunalla ihmisten turvallisuus asetetaan aina etusijalle. Kaikilla on oikeus päästä ehjänä kotiin.