Uutishuone
Limit search
Yli 8 000 Carunan asiakasta saa luotettavamman sähkönjakelun Pohjamaalla
Pohjanmaalla käynnissä olevat Carunan sähköverkon rakennushankkeet parantavat noin 8 000 pohjanmaalaisen sähkönjakelua sekä mahdollistavat tulevaisuuden energiatarpeet. Caruna purkaa vanhaa ilmajohtoverkkoa yhteensä noin 200 kilometriä ja pylväitä noin 4 000 kappaletta. Myös vanhoja muuntamoita puretaan noin 80 kappaletta.

Kuusamon kaukolämpö sähköistyy – Caruna toimittaa suurjänniteliittymän Advenin sähkökattilalle
Kuusamon alueen kaukolämpö sähköistyy, kun Caruna toimittaa suurjänniteliittymän Advenin 15 MW sähkökattilaa varten. Uusi sähkökattila mahdollistaa Kuusamossa hiilineutraalin kaukolämpötuotannon ja tukee samalla Kuusamon kaupungin hiilineutraaliustavoitteita.

Asiakaspalvelun aukiolo joulukuussa
Joulukuussa on muutama pyhäpäivä, jolloin asiakaspalvelumme on kiinni. Näinäkin päivinä Caruna Plus ja chat-robotti ovat apunasi kellon ympäri. Myös vikapalvelu päivystää normaalisti.
Muutoksia Carunan asiakaspalvelukanavissa 2.12.2024 alkaen
Carunan asiakaspalvelun henkilökohtainen chat-palvelu sulkeutuu 2.12.2024 alkaen. Jatkossa asiakkaitamme palvelee kuitenkin chatbot, joka auttaa löytämään oikeat sisällöt nettisivuillamme vuorokauden ympäri. Lisäksi digi- ja puhelinpalvelut ovat asiakkaan käytössä kuten aiemminkin.
Sähkön verkkopalvelun uudet sopimusehdot voimaan 1.12.2024 alkaen
Caruna Oy ja Caruna Espoo Oy ottavat käyttöön Energiateollisuus ry:n suosittelemat uudistetut yleiset sopimusehdot (verkkopalveluehdot VPE 2024) 1.12.2024 alkaen.
Caruna on ottanut sähköiset maksumuistutukset käyttöön
Mikäli laskusi jää maksamatta eräpäivän jälkeen, saat maksumuistutuksen samaan kanavaan, johon alkuperäinen lasku on lähetetty. Sähköinen maksumuistutus on nopea ja vaivaton tapa reagoida maksamattomaan laskuun. Samalla Caruna vähentää paperipostin määrää ja siirtää kirjeitä ympäristöystävällisempiin sähköisiin kanaviin.
Vaihda sähköiseen laskuun
Sähköinen lasku helpottaa arkea ja säästää luontoa! Sähköisen laskun saat kätevästi verkkopankkiin, OmaPostiin tai digipostipalvelu Kivraan. Alta löydät ohjeet käyttöön ottamiseksi. Lähetämme asiakkaille tekstiviestillä vinkin sähköisestä laskusta kesän ja syksyn aikana.
Carunan sähköverkon kehittämissuunnitelmat valmiina asiakkaiden kuulemista varten
Caruna järjestää asiakaskuulemisen molemmille verkkoyhtiöilleen, Caruna Espoo Oy ja Caruna Oy. Tavoitteena on kuulla asiakkaiden ja sidosryhmien mielipiteitä ja tarpeita sähköverkon kehittämisessä sekä varmistaa, että suunnitelma vastaa odotuksia. Kuulemiset ovat käynnissä 1.-31.5.2024.
Minne kulutusta ja uusiutuvaa sähköntuotantoa mahtuu? Carunan kapasiteettikartta on nyt julkaistu
Uusiutuvan energian määrä Suomessa kasvaa kovaa vauhtia. Jotta uusiutuvaa energiaa pystytään jatkossakin lisäämään, tulee jakeluverkossa olla kapasiteettia ottaa tuotantoa vastaan. Carunan uudessa Kapasiteettikartta-karttapalvelussa voit tutustua siihen, millä Carunan jakeluverkon alueella on vielä tilaa uudelle keskijänniteliittymälle.
Asiakaspalvelumme palveluajat juhlapyhinä 2024
Tarkista tästä asiakaspalvelun juhlapyhien aukioloajat.

Sivutus