Uutishuone
Limit search
Sähköauton akusta voi tulevaisuudessa syöttää energiaa sähköverkkoon – Carunan asiantuntija suosittelee panostamaan älykkääseen lataukseen
Kaksisuuntaisen latauksen ansiosta sähköautojen akkuihin varastoitua sähköenergiaa voidaan käyttää verkon ja asiakkaiden tarpeisiin. Tällä hetkellä vain harvat autot ja laturit mahdollistavat kaksisuuntaisen latauksen, mutta tulevaisuudessa se voi olla arkipäivää. Akun tyhjentämisestä voi tehdä pienen tulonlähteen, mutta lataus myös kuluttaa akun kapasiteettia. Carunan innovaatiopäällikkö panostaisi ensin älykkääseen lataukseen.
Sähköautobuumi ei ole ohi – lataukselle tarvitaan nyt isompia liittymiä
Sähköauton latauspisteitä pystytetään entistä enemmän huoltoasemille ja ruokakauppoihin. Sähkönjakeluyhtiö Carunalle tulee kasvavissa määrin kyselyitä sähköliittymistä, joita otetaan sähköautojen latauspisteitä varten. Liittymien koko on kasvanut, mikä kertoo suuremmista ja nopeammista latauspaikoista.
Sähkölämmittäjän on helppo ajoittaa sähkönkäyttöä kuormanohjauksella
Carunalla on maksuton palvelu, jonka avulla asiakkaat voivat ajoittaa helposti, milloin he käyttävät sähköä kiinteistön ja veden lämmittämiseen. Palvelu on hyödyllinen etenkin sähkölämmittäjälle, joka ostaa sähköä pörssihinnalla. Palvelun avulla sähkölämmittäjä saa ajoitettua lämmityksen yön edullisille tunneille.
Melkein kaksi vuotta etäasiakaspalvelua takana - mikä fiilis?
Kysyimme asiakaspalvelumme Tiialta ja Lauralta vuoden 2020 alussa, miltä etätyöskentely tuntuu. Miltä asiakaspalvelu kotikonttorilta tuntuu puolentoista vuoden jälkeen, ja miltä tuntuu palata toimistolle?
Carunalaiset tekivät virtuaalisen road-tripin asiakkaiden luokse
Kun korona-aika esti Suomen sisäisen matkustamisen, täytyi asiakkaiden tapaamisessa olla luova. Teimme korona-aikana virtuaalimatkan kymmeniin kuntiin verkkoalueillamme, ja tapasimme satoja henkilöasiakkaita.
Maksamme Paula-myrskyn sähkökatkoista korvauksen automaattisesti
Ukkosmyrsky Paula katkoi sähköjä monin paikoin Carunan verkkoalueella Pohjois-Suomessa. Jos sähkökatko kesti yli 12 tuntia, hyvitämme korvauksen automaattisesti eikä sinun tarvitse tehdä asian eteen mitään.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Carunan sähköisessä itsepalvelussa, Caruna Plussassa, jo yli 100 000 käyttäjää
Carunan sähköisessä itsepalvelukanavassa tehtiin alkuvuoden aikana historiaa, kun sen käyttäjämäärä ylitti 100 000 rajapyykin. Hieno saavutus palvelulle, joka itse asiassa on vain pari vuotta vanha! Nykyisellä nimellään, Caruna Plussana, palvelu on tunnettu vasta muutaman kuukauden.
Helpota työtaakkaasi ja hoida sähköasiat jonottamatta netissä!
Carunan sähköinen itsepalvelu Caruna Plus auttaa sinua hoitamaan sähköasiasi juuri sinulle sopivimpana hetkenä.