Uutishuone
Limit search
Jos kaikki tekevät osansa joustotalkoissa, arjen mukavuus ei kärsi
Kun sähkön tuotantotavat muuttuvat, muuttuu myös suomalaisten tapa käyttää sähköä. Jousto on tullut jäädäkseen, mutta se on erityisen tärkeää, jotta selviämme tulevasta talvesta. Kun uusiutuva tuotanto ei jousta, käyttäjien jousto korostuu.

Aleksi pitää huolen siitä, että suomalaisilla pysyvät valot päällä
Carunalla oli vuonna 2021 yli 88 000 kilometriä sähköverkkoa. Se on yli viidennes Suomen sähköverkoista. Verkkojen kautta sähköä kulkee 1,5 miljoonalle suomalaiselle. Energiamurros tarvitsee innovaatioita, mutta samalla on huolehdittava perustekemisestä - eli siitä että sähkö kulkee häiriöttä.

Historiallinen tammikuja ja muinaismuistoalueita – Sähköverkon rakentamisessa otetaan espoolaisille tärkeä ympäristö huomioon
Caruna rakentaa Espoossa kuuden kilometrin pituista maakaapelia Leppävaarasta Sinimäkeen turvaamaan kaupungin kasvavaa sähkönkulutusta. Kaapelin reitti kulkee Kilon kartanon läheisyydessä, joten rakennustyössä on otettu huomioon 1700-luvulta lähtien kartanon maisemissa seissyt tammikuja.
“Carunalla asioita tehdään yhdessä”
Noora Kärki on työskennellyt Carunalla vuodesta 2015 asti. Hän on edennyt vuosien varrella asiakaspalvelijasta prosessipäälliköksi. Mikä on saanut hänet jäämään yhtiöön?
Uratarinat: Kalle päätyi muodin parista palvelumuotoilijaksi sähköalalle. Mikä yllättävässä toimialavaihdoksessa houkutteli?
Palvelumuotoilija työskentelee paremman asiakaskokemuksen eteen Carunan omassa kehitystiimissä.
Carunan sähköverkonasentajien täsmäkoulutusohjelma hyvässä vauhdissa
Sähköalan ammattilaisille räätälöity sähköverkonasentajien Kärkiryhmä-koulutusohjelma etenee. Verkostotyön ammattitaitoon kuuluu teorian ja käytännön hallinta ja ehdoton turvallisuus. Juhannuksen alla ryhmä kertasi työvaiheita käytännössä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen sähkökentällä kahden viikon ajan.
Koeponnistus työmaalla – käyttäjät ja kehittäjät hiovat uusia työkaluja yhdessä
Järjestimme innovaatiohaasteen, jossa etsimme ratkaisuja maakaapeleiden sijaintitietojen tallennuksen sekä tiedon digitalisoinnin nykyaikaistamiseksi. Nyt yhteistyö voittajajoukkueiden kanssa on edennyt pilottikokeiluiksi ja prototyyppejä on päästy testaamaan tositoimissa työmailla.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.