Uutishuone
Limit search
Energiatehokkuus parantaa myös kilpailukykyä - Case Närpiön Vihannes
Närpiön Vihannes on viime vuosina investoinut uusiutuvaan energiaan sekä sähkönjakeluun ja -tuotantoon. Panostuksillaan osuuskunta pitää toimintansa kilpailukykyisenä ja toimii ympäristövastuustaan huolehtivana edelläkävijänä.
Uratarinat: Kalle päätyi muodin parista palvelumuotoilijaksi sähköalalle. Mikä yllättävässä toimialavaihdoksessa houkutteli?
Palvelumuotoilija työskentelee paremman asiakaskokemuksen eteen Carunan omassa kehitystiimissä.
Ulkona ukkostaa? Sähkökatkoon kannattaa varautua ennalta
Sähkökatkoon kannattaa varautua ennalta – erityisesti silloin, kun taloudessa on vanhuksia tai pieniä lapsia. Etenkin haja-asutusalueilla ukkosmyrskyt voivat rikkoa sähköverkossa ja puhelinverkossa olevia sähkölaitteita. Varautuminen ja ennakointi on aiheellista niin kotona kuin kesämökilläkin.
Linnut lentävät turvallisemmin Vihdissä
Suuret siivekkäät osuvat silloin tällöin lennollaan ilmajohtoihin. Pahimmassa tapauksessa törmäyksestä seuraa linnun kuolema ja sähkökatko. Turvallisempia lentoja ajatellen asennamme lintuheijastimia asiakkaiden vinkkien perusteella.
Sähköverkko kertoo vioista automaattisesti ja korjaamme viat huomaamattasi – Sähkövahtipalvelulla pysyt ajan tasalla!
Sähkö kulkee monen johdon ja laitteen kautta kotisi pistorasiaan. Matkaan voi kuitenkin tulla mutkia. Myrskyt saattavat aiheuttaa kaapelivaurioita tai laiteviat voivat aiheuttaa sähkökatkoja. Perinteisesti asiakkaat ovat ilmoittaneet katkoista käyttökeskukseen itse, jolloin vian löytämiseen ja korjaamiseen on kulunut aikaa.
Carunan sähköverkonasentajien täsmäkoulutusohjelma hyvässä vauhdissa
Sähköalan ammattilaisille räätälöity sähköverkonasentajien Kärkiryhmä-koulutusohjelma etenee. Verkostotyön ammattitaitoon kuuluu teorian ja käytännön hallinta ja ehdoton turvallisuus. Juhannuksen alla ryhmä kertasi työvaiheita käytännössä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen sähkökentällä kahden viikon ajan.
Koeponnistus työmaalla – käyttäjät ja kehittäjät hiovat uusia työkaluja yhdessä
Järjestimme innovaatiohaasteen, jossa etsimme ratkaisuja maakaapeleiden sijaintitietojen tallennuksen sekä tiedon digitalisoinnin nykyaikaistamiseksi. Nyt yhteistyö voittajajoukkueiden kanssa on edennyt pilottikokeiluiksi ja prototyyppejä on päästy testaamaan tositoimissa työmailla.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.