Uutishuone

Limit search

Tiia Selonen on seurannut aurinkoenergian lisääntymistä läheltä

Aurinkopaneelit ovat lisääntyneet sekä yritysten että yksityishenkilöiden katoilla. Uusiutuva energia, vihreä siirtymä ja energiamurros ovat nykyään usein otsikoissa. Carunan asiakkuuspäällikkö Tiia Selonen on seurannut energiamurrosta näköalapaikalta.
Artikkeli ·

Yli puolet suomalaisista valitsisi uudeksi autokseen hybridin tai täyssähköauton – energiamurroksen vauhti kiihtyy

Kansalaiskysely osoittaa kuluttajien keskuudessa selkeän trendin: yli puolet (55 %) suomalaisista valitsisi uudeksi autokseen hybridin tai täyssähköauton. Etelä-Suomessa asuvat ja 25–44-vuotiaat valitsisivat hybridi- tai täyssähköauton muita ikäluokkia enemmän. Luvut käyvät ilmi sähkönjakeluyhtiö Carunan teettämästä kansalaiskyselystä.
Mediatiedote ·

Caruna nykyaikaistaa lähes 50 000 asiakkaansa sähkönjakelua Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen taajama-alueilla - rakennustyöt käynnistyivät viikolla 41

Sähkönjakelija Caruna uudistaa kumppaneidensa kanssa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen taajama-alueiden sähkönjakelua vastaamaan nykyistä paremmin sähkönkäytön tulevaisuuden tarpeisiin. Lähikaapelihankkeen nimellä kulkevan hankkeen pääurakoitsijana toimii Netel Oy, jonka kanssa sähköverkkoa uudistetaan ja parannetaan seuraavan neljän vuoden ajan.
Mediatiedote ·

Lokakuun ensimmäisellä viikolla Caruna kartoittaa yöaikaan sähköverkon kuntoa eri puolilla Espoota

Lokakuun ensimmäisellä viikolla, alkaen maanantaista 4.10., voi eri puolilla Espoota nähdä Carunan logolla varustetun auton, joka liikkuu öiseen aikaan. Autossa on mukana laite, joka tutkii Carunan pienjännitteistä sähköverkkoa ja ilmoittaa, jos verkossa havaitaan vika. Vastaavanlaisia tutkimuksia on jo aiemmin tehty muun muassa Yhdysvalloissa, Kanadassa ja eri puolilla Eurooppaa. Nyt tätä tekniikkaa testataan ensi kertaa Suomessa.
Mediatiedote ·

Kuntien ja Carunan yhteinen työllistämiskampanja toi kesätöitä yli 80 nuorelle ilmastolähettiläälle

Kunnat ja sähkönjakeluyhtiö Caruna toteuttivat toistamiseen Duunienergiaa-kampanjan, jolla työllistettiin kesätöihin 16–20-vuotiaita nuoria eri puolella Suomea. Kampanjan avulla luotiin kesätyömahdollisuuksia 85 nuorelle yli 30 kunnassa. Osana kampanjaa kesätyöntekijät jakoivat sosiaaliseen mediaan tietoa kuntien ja kuntalaisten ilmastoteoista.
Mediatiedote ·