Olemme uudistaneet Caruna Plus tunnistautumispalvelua

Häiriötiedote
Olemme uudistaneet Caruna Plus tunnistautumispalvelua. Palveluun rekisteröitymisen ja kirjautumisen tulisi toimia henkilöasiakkailla ja osalla yritysasiakkaita sujuvasti. Olemme kuitenkin tietoisia, että osalla asiakkaistamme esiintyy yhä haasteita.

Olemme uudistaneet Caruna Plus tunnistautumispalvelua. Palveluun rekisteröitymisen ja kirjautumisen tulisi toimia henkilöasiakkailla ja osalla yritysasiakkaita sujuvasti. Olemme kuitenkin tietoisia, että osalla asiakkaistamme esiintyy yhä haasteita. Keräsimme neuvoja, kuinka toimia:

Yritys- ja organisaatioasiakkaat

Yritysasiakkailla ilmenee haasteita rekisteröinnissä, mikäli rekisteröivän henkilön tiedot (eli rooli organisaatiossa, henkilötunnus, nimenkirjoitusoikeus) eivät ole ajan tasalla Patentti- ja rekisterihallituksen tietokannassa, tai jos yrityksesi edustaminen ole sallittua yksin. Tulemme laajentamaan rekisteröinnissä hyväksyttävien roolien määrää, jonka tulisi mahdollistaa Patentti- ja rekisterihallituksesta löytyvien avainhenkilöiden rekisteröiminen vaivattomasti myös yksin. Suosittelemme silti varmistamaan, että yrityksen vastuuhenkilöt ovat Patentti- ja rekisterihallituksessa ajan tasalla, jotta tulevien parannusten jälkeen rekisteröinti on sujuvaa. Parannusmuutos julkaistaan palveluumme arviolta viikolla 1/2023.

Yritysasiakkaiden rekisteröinnin tulisi onnistua, jos rekisteröijällä on yksin nimenkirjoitusoikeus rekisteröimäänsä yritykseen ja tiedot ajan tasalla Patentti- ja rekisterihallituksen tietokannassa.

Yritysasiakkaan tili ei enää jatkossa ole samassa palvelunäkymässä henkilöasiakastilin kanssa. Mikäli sinulla on aiemmin ollut sekä henkilö- ja yritysasiakastili, tulee sinun rekisteröidä yrityksesi tili palvelussa uudelleen. Jatkossa tarkastelet näitä tilejä omilla käyttäjätunnuksillaan. Voit halutessasi käyttää molemmissa tileissä samaa sähköpostiosoitetta (eli käyttäjätunnusta).

Henkilöasiakkaat

Henkilöasiakkaiden rekisteröinti ja kirjautuminen toimii tietojemme mukaan ilman laajempia häiriöitä. Olemme tietoisia, että osa asiakkaista on ohjautunut virheellisesti ”Launchpad”-otsikoituun näkymään. Voit kirjautua tällöin ulos, tyhjentää selaimen välimuistin ja kirjautua uudelleen. Aloitathan kirjautumisen tällöin caruna.fi -etusivulta. Selvitämme syitä tälle harvakseltaan esiintyvälle virheelle.

Yksityiset elinkeinonharjoittajat

Pienemmät elinkeinonharjoittajat, jotka eivät löydy patentti- ja rekisterihallituksen tietokannasta, tai joille ei ole nimettyjä edustushenkilöitä, voivat olla chat-palvelumme kautta meihin yhteydessä, jotta voimme auttaa palveluun rekisteröitymisessä.

Isännöitsijät

Isännöitsijöitä suositellaan ennen rekisteröimistä varmistamaan, että Patentti- ja rekisterihallituksen tiedoissa kunkin taloyhtiön tiedoissa roolina on nimenomaan isännöitsijä. Huomaathan, että muu kirjattu rooli ei yhdistä rekisteröijää ja taloyhtiön isännöitsijää. Havaintojemme mukaan roolien ollessa ajan tasalla, isännöitsijän rekisteröitymisen pitäisi onnistua ja taloyhtiöiden näkyä palvelussa.

Pahoittelemme kehitystoimista aiheutuvaa haittaa ja kiitämme kärsivällisyydestä! Pyrimme korjaamaan viat mahdollisimman pian.

Lue lisää