Palvelumaksuhinnasto

Sovellamme palvelumaksuhintoja kaikilla verkkoalueillamme. Jos asentajan käyntiä vaativa työ tehdään työajan (arkisin klo 8–16) ulkopuolella, veloitamme palvelumaksun kaksinkertaisena.

Maksuttomat palvelut

  • Verkkopalvelutuotteen vaihto (kerran vuodessa)
  • Mittarinluenta normaalissa luentarytmissä ja muuton yhteydessä
  • Mittarin poisto
  • Puunkaatoneuvonta
  • Sähköjen jälleenkytkentä muuton yhteydessä
  • Kaapelinäyttö, kun tilaus on tehty vähintään kolme työpäivää aiemmin. Carunan verkkoalueiden ulkopuolisten kaapeleiden näytöistä veloitamme todelliset kustannukset.

Kertakorvauksena laskutettavat palvelut

PalveluHinta, euroa
Asiakkaan pyynnöstä tehty mittarinvaihto tai tarkistus, kun mittari tarkistuksessa toimii oikein200,00

Työmaa- tai tilapäiskeskuksen mittarointi, kytkentä ja irrotus

- Yksi kaapeli  
- Lisäkaapelit


500,00
150,00

Mittarin siirto paikasta toiseen asiakkaan pyynnöstä

- Erillistyönä  
- Muun työn yhteydessä

 

150,00
50,00

Laitteiston irrottaminen verkosta tai uudelleen kytkeminen150,00
Maksujen laiminlyönnin vuoksi tehty sähköntoimituksen keskeytys (alv 0 %) ¹40,00
Maksujen laiminlyönnin vuoksi tehty sähköntoimituksen takaisinkytkentä40,00
 Maksumuistutuksen lähettäminen (alv 0 %) ² 5,00
 Maksusopimuksen tekeminen 5,00
 Asentajan asiakaskäynti 120,00
 Toimistotyön tuntiveloitus 50,00
Tuntimittauksen paikallisluenta100,00
Pulssilähdön käyttöönotto10,00
Työtilauksen pikatoimitus310,00

Kuukausittain laskutettavat palvelut

PalveluHinta, €/kk

Verkkopalvelun ylläpitomaksu enintään 63 A liittymillä ³

- Caruna Espoo Oy
- Caruna Oy

 

9,00
15,00

Verkkopalvelun ylläpitomaksu yli 63 A liittymillä (0,4 kV)

- Caruna Espoo Oy
- Caruna Oy

 

60,00
130,00

Verkkopalvelun ylläpitomaksu 20 kV liittymillä

- Caruna Espoo Oy
- Caruna Oy

 

310,00
450,00

1) Sähköntoimituksen keskeytys sähkönmyyjän tilaamana laskutetaan sähkönmyyjältä arvonlisäverollisena palveluna 49,60 € (alv 24 %)
2) Myöhästyneestä maksusuorituksesta veloitamme korkolain mukaisen viivästyskoron
3) Laskutamme verkkopalvelun ylläpitomaksun, jos asiakas haluaa keskeyttää sähkönkäytön, mutta pitää liittymissopimuksen edelleen voimassa. Veloitamme ylläpitomaksun myös, jos verkkopalvelusopimusta ei olla tehty uuden sähköliittymän valmistumista seuraavan kalenterivuoden loppuun mennessä.

Mitä eri palvelumaksut tarkoittavat?

Asentajan asiakaskäynti

Veloitetaan, jos Carunan yhteistyöurakoitsija ei voi tehdä työtä sovittuna ajankohtana mahdollisten asennuspuutteiden takia tai vikatöissä, jos vian todetaan olevan asiakkaan verkon puolella.

Laitteiston irrottaminen verkosta tai uudelleen kytkeminen

Veloitetaan kerran per työ/liittymä, kun laitteiston tulee olla hetkellisesti jännitteetön, tai kun liittymisjohtoon tehdään muutoksia asiakkaan urakoitsijan toimesta. Veloitetaan myös, kun ylläpitoliittymä kytketään takaisin käyttöön alle vuoden kuluttua liittymän ylläpitoon laitosta.

Mittarin siirto 

Veloitetaan, kun sähkömittari siirretään paikasta toiseen. Esimerkiksi keskuksen uusimisen yhteydessä mittari siirretään olemassa olevasta keskuksesta uuteen.

Pikatoimitus

Liittymän kytkentä tai muu palvelutyö pikatoimituksena 1-3 työpäivän sisällä. Pikatoimituksen mahdollisuus tarkistetaan aina tapauskohtaisesti.

Toimistotyön tuntiveloitus

Veloitetaan tapauskohtaisesti, kun erillisestä pyynnöstä tehdään laajempia tietopoimintoja, jotka ovat saatavilla asiakkaan itsepalvelukanavissa. Veloitetaan myös, jos asiakas peruu liittymätilauksen ja tilausta varten on tehty jo työtä.

Carunan erääntyneiden laskujen perintää hoitavat Ropo Capital ja Intrum

Perintätoimenpiteistä veloitetaan saatavien perinnästä annetun lain mukaiset kulut. Ropo Capitalin ja Intrumin suorittamien perintätoimenpiteiden kustannusten määrässä huomioidaan myös perintävaiheessa tehtävät sähkömarkkinalain mukaiset toimenpiteet (esimerkiksi katkaisuvaroituksen lähettäminen).