Palvelumaksuhinnasto
Sovellamme palvelumaksuhintoja kaikilla verkkoalueillamme. Jos asentajan käyntiä vaativa työ tehdään työajan (arkisin klo 8–16) ulkopuolella, veloitamme palvelumaksun kaksinkertaisena.
Maksuttomat palvelut
- Verkkopalvelutuotteen vaihto (kerran vuodessa)
- Mittarinluenta normaalissa luentarytmissä ja muuton yhteydessä
- Mittarin poisto
- Puunkaatoneuvonta
- Sähköjen jälleenkytkentä muuton yhteydessä
- Kaapelinäyttö, kun tilaus on tehty vähintään kolme työpäivää aiemmin. Carunan verkkoalueiden ulkopuolisten kaapeleiden näytöistä veloitamme todelliset kustannukset.
Kertakorvauksena laskutettavat palvelut
Palvelu | Hinta, euroa |
---|---|
Asiakkaan pyynnöstä tehty mittarinvaihto tai tarkistus, kun mittari tarkistuksessa toimii oikein | 200,00 |
Työmaa- tai tilapäiskeskuksen mittarointi, kytkentä ja irrotus - Yksi kaapeli |
500,00 |
Mittarin siirto paikasta toiseen asiakkaan pyynnöstä - Erillistyönä |
150,00 |
Laitteiston irrottaminen verkosta tai uudelleen kytkeminen | 150,00 |
Maksujen laiminlyönnin vuoksi tehty sähköntoimituksen keskeytys (alv 0 %) ¹ | 40,00 |
Maksujen laiminlyönnin vuoksi tehty sähköntoimituksen takaisinkytkentä | 40,00 |
Maksumuistutuksen lähettäminen (alv 0 %) ² | 5,00 |
Maksusopimuksen tekeminen | 5,00 |
Asentajan asiakaskäynti | 120,00 |
Toimistotyön tuntiveloitus | 50,00 |
Tuntimittauksen paikallisluenta | 100,00 |
Pulssilähdön käyttöönotto | 10,00 |
Työtilauksen pikatoimitus | 310,00 |
Mittarin vaihto HAN-portilliseen versioon (suora mittaus) - Erillistyönä |
270,00 |
Kuukausittain laskutettavat palvelut
Palvelu | Hinta, €/kk |
---|---|
Verkkopalvelun ylläpitomaksu enintään 63 A liittymillä ³ - Caruna Espoo Oy |
9,00 |
Verkkopalvelun ylläpitomaksu yli 63 A liittymillä (0,4 kV) - Caruna Espoo Oy |
60,00 |
Verkkopalvelun ylläpitomaksu 20 kV liittymillä - Caruna Espoo Oy |
310,00 |
1) Sähköntoimituksen keskeytys sähkönmyyjän tilaamana laskutetaan sähkönmyyjältä arvonlisäverollisena palveluna 49,60 € (alv 24 %)
2) Myöhästyneestä maksusuorituksesta veloitamme korkolain mukaisen viivästyskoron
3) Laskutamme verkkopalvelun ylläpitomaksun, jos asiakas haluaa keskeyttää sähkönkäytön, mutta pitää liittymissopimuksen edelleen voimassa. Veloitamme ylläpitomaksun myös, jos verkkopalvelusopimusta ei olla tehty uuden sähköliittymän valmistumista seuraavan kalenterivuoden loppuun mennessä.
Mitä eri palvelumaksut tarkoittavat?
Asentajan asiakaskäynti
Veloitetaan, jos Carunan yhteistyöurakoitsija ei voi tehdä työtä sovittuna ajankohtana mahdollisten asennuspuutteiden takia tai vikatöissä, jos vian todetaan olevan asiakkaan verkon puolella.
Laitteiston irrottaminen verkosta tai uudelleen kytkeminen
Veloitetaan kerran per työ/liittymä, kun laitteiston tulee olla hetkellisesti jännitteetön, tai kun liittymisjohtoon tehdään muutoksia asiakkaan urakoitsijan toimesta. Veloitetaan myös, kun ylläpitoliittymä kytketään takaisin käyttöön alle vuoden kuluttua liittymän ylläpitoon laitosta.
Mittarin siirto
Veloitetaan, kun sähkömittari siirretään paikasta toiseen. Esimerkiksi keskuksen uusimisen yhteydessä mittari siirretään olemassa olevasta keskuksesta uuteen.
Pikatoimitus
Liittymän kytkentä tai muu palvelutyö pikatoimituksena 1-9 työpäivän sisällä. Pikatoimituksen mahdollisuus tarkistetaan aina tapauskohtaisesti.
Toimistotyön tuntiveloitus
Veloitetaan tapauskohtaisesti, kun erillisestä pyynnöstä tehdään laajempia tietopoimintoja, jotka ovat saatavilla asiakkaan itsepalvelukanavissa. Veloitetaan myös, jos asiakas peruu liittymätilauksen ja tilausta varten on tehty jo työtä.
Carunan erääntyneiden laskujen perintää hoitavat Ropo Capital ja Intrum
Perintätoimenpiteistä veloitetaan saatavien perinnästä annetun lain mukaiset kulut. Ropo Capitalin ja Intrumin suorittamien perintätoimenpiteiden kustannusten määrässä huomioidaan myös perintävaiheessa tehtävät sähkömarkkinalain mukaiset toimenpiteet (esimerkiksi katkaisuvaroituksen lähettäminen).