Uutishuone
Limit search
Suuri osa sähkönkulutuksesta on näkymätöntä - näin seuraat omaa kulutustasi
Sähkön säästäminen kiinnostaa tällä hetkellä asiakkaita selvästi aiempaa enemmän, ja moni sähkönjakeluyhtiön asiakas on aloittanut oman sähkönkulutuksen aktiivisen seurannan. Äkillinen nousu kulutuksessa voi johtua esimerkiksi laiterikosta.

Automatiikka lyhentää sähkökatkojen kestoa
Kun sähköverkkoon tulee vika, Carunan käyttökeskuksen näytöille ilmestyy monenlaisia hälytyksiä ja ilmoituksia. Käyttökeskuksen käytönvalvoja tekee arvion siitä, pitääkö uhkaava vikapaikka saada sähköttömäksi vai onko esimerkiksi kaatunut puu katkaissut sähkön toimituksen kokonaan. Tulevaisuudessa vianhallinta tapahtuu yhä enemmän automatiikalla, ja vianhallinta nopeutuu.

Historiallinen tammikuja ja muinaismuistoalueita – Sähköverkon rakentamisessa otetaan espoolaisille tärkeä ympäristö huomioon
Caruna rakentaa Espoossa kuuden kilometrin pituista maakaapelia Leppävaarasta Sinimäkeen turvaamaan kaupungin kasvavaa sähkönkulutusta. Kaapelin reitti kulkee Kilon kartanon läheisyydessä, joten rakennustyössä on otettu huomioon 1700-luvulta lähtien kartanon maisemissa seissyt tammikuja.
“Carunalla asioita tehdään yhdessä”
Noora Kärki on työskennellyt Carunalla vuodesta 2015 asti. Hän on edennyt vuosien varrella asiakaspalvelijasta prosessipäälliköksi. Mikä on saanut hänet jäämään yhtiöön?
Uratarinat: Kalle päätyi muodin parista palvelumuotoilijaksi sähköalalle. Mikä yllättävässä toimialavaihdoksessa houkutteli?
Palvelumuotoilija työskentelee paremman asiakaskokemuksen eteen Carunan omassa kehitystiimissä.
Carunan sähköverkonasentajien täsmäkoulutusohjelma hyvässä vauhdissa
Sähköalan ammattilaisille räätälöity sähköverkonasentajien Kärkiryhmä-koulutusohjelma etenee. Verkostotyön ammattitaitoon kuuluu teorian ja käytännön hallinta ja ehdoton turvallisuus. Juhannuksen alla ryhmä kertasi työvaiheita käytännössä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen sähkökentällä kahden viikon ajan.
Koeponnistus työmaalla – käyttäjät ja kehittäjät hiovat uusia työkaluja yhdessä
Järjestimme innovaatiohaasteen, jossa etsimme ratkaisuja maakaapeleiden sijaintitietojen tallennuksen sekä tiedon digitalisoinnin nykyaikaistamiseksi. Nyt yhteistyö voittajajoukkueiden kanssa on edennyt pilottikokeiluiksi ja prototyyppejä on päästy testaamaan tositoimissa työmailla.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.