Uutishuone
Limit search
Fingrid toivoo sähkön kulutusjoustoa erittäin kireässä pakkassäässä
Pitkään jatkunut erittäin kireä pakkanen koko Suomessa jatkuu edelleen ja se haastaa sähkötehon riittävyyttä.
Energiaa ja rahaa voi säästää ilmaiseksi – näin pääset alkuun
Kodin energian säästäminen on tärkeä askel kohti ympäristöystävällisempää elämäntapaa ja taloudellista säästöä.
Suuri osa sähkönkulutuksesta on näkymätöntä - näin seuraat omaa kulutustasi
Sähkön säästäminen kiinnostaa tällä hetkellä asiakkaita selvästi aiempaa enemmän, ja moni sähkönjakeluyhtiön asiakas on aloittanut oman sähkönkulutuksen aktiivisen seurannan. Äkillinen nousu kulutuksessa voi johtua esimerkiksi laiterikosta.
Caruna korottaa sähkönjakelun hintoja kustannusten nousun vuoksi
Kustannusten nousu Suomessa on kiihtynyt, mikä vaikuttaa myös Carunan kustannuksiin. Sähköverkon rakentaminen on kallistunut ja häviöenergian kustannukset ovat nousseet huomattavasti kuluneen vuoden aikana. Myös korkotasot ovat kasvaneet. Tästä johtuen verkkopalvelun hinnat nousevat 1.1.2023 alkaen.
Sähkön hinta huolestuttaa - suomalaiset ovat valmiita muuttamaan omia kulutustottumuksiaan energian säästämiseksi
Sähkönjakelija Caruna selvitti maaliskuussa suomalaisten tietoja, asenteita ja mielipiteitä sähkönkulutuksesta ja energiantuotannosta. Kansalaiskyselymme tulosten perusteella muun muassa energian kokonaishinta huolestuttaa, joten suomalaiset ovatkin valmiita muuttamaan omaa tapaansa kuluttaa sähköä.
Caruna laskee sähkönjakelun hintaa Caruna Espoo Oy:n verkkoalueella
Asiakkaiden hinnat laskevat 1.11.2021 alkaen keskimäärin 2,5 prosenttia. Vaikutus verottomiin hintoihin on keskimäärin 5 prosenttia. Hinnanalennus koskee noin 226 000 asiakasta Caruna Espoo Oy:n sähköverkkoalueella (Espoo, Kauniainen, Kirkkonummi ja Joensuun keskusta).
Mistä maksan sähkönjakelussa? - Carunan uusi hinnoittelusivusto julkaistu
Olemme koonneet verkkosivuillemme tietopaketin sähkönjakelun hinnoittelusta eli siitä, mihin asiakkaan maksamat jakelumaksut käytetään.
“Carunalla asioita tehdään yhdessä”
Noora Kärki on työskennellyt Carunalla vuodesta 2015 asti. Hän on edennyt vuosien varrella asiakaspalvelijasta prosessipäälliköksi. Mikä on saanut hänet jäämään yhtiöön?