Nyhetsrum
Limit search
Förnyelser till Caruna Plus i december
I december kommer det två stycken förnyelser till Caruna Plus. Läs mer om ändringarna här.
Caruna har en faktureringspartner, Ropo Capital
Kontraktet gällande faktureringstjänster har flyttats till Ropo Capital fr.o.m. den 1.9.2022.
Carunas årsberättelse 2021 har publicerats
Caruna-koncernens (Caruna) årsrapport för 2021 har publicerats på adressen caruna.fi/vuosiraportti2021. Årsrapporten innehåller avsnitten företagsansvar och förvaltning samt avsnittet ESG-faktorer, som sammanställer nummerinformationen och bokslutet för 2021 i separata PDF-filer.
Hej! Hur kan vi stå till tjänst?
För oss är det viktigt att kunna erbjuda bekväm och enkel kundservice – därför finns vi till för dig dygnet runt. Under de senaste åren har vi jobbat hårt för att utveckla den digitala kundtjänsten och i dag har du tillgång till flera elektroniska servicekanaler. Vi sköter ditt ärende tillsammans!
Vår telefontjänst var delvis ur bruk - tekniska fel i tjänsten
Det har uppstått fel i vår telefontjänst idag kl. 9–13.
Byggplatser nära dig -karttjänsten anger när, var och hur det händer
På Kimitoön gräver man ner kabeln. Det innebär att gårdsplaner grävs upp här och där. För att invånarna hinner förbereda sig för arbeten genom att flytta trädgårdsmöbler och -utrustning eller om de är annars intresserade av grävarbeten, behövs aktuell information om påbörjandet och framskridandet av grävarbeten. I Carunas nya karttjänst kan invånarna följa med hur arbeten framskrider på webben och via meddelanden. Tjänsten finns tills vidare endast på finska.
Eldistributionens kvalitet förbättras genom att modernisera flera nätstationer i Carunas nätområde i Koillismaa under åren 2020–2021
I Carunas norra nätområde i Koillismaa finns det flera gamla nätstationer som ska moderniseras i år och nästa år, så att de motsvarar framtida behov i år och nästa år. Med projektet förbättrar man eldistributionens kvalitet och tillförlitlighet för invånarna och företagen i området. Anläggningar förnyas i nätstationer som varit i bruk länge, och några stationer byggs ut.
Redan över 100 000 användare i Caruna+
Carunas elektroniska självbetjäningskanal gjorde historia i början av året när antalet användare överskred 100 000. En stor framgång för en tjänst som i självä verket är bara sex månader gammal! Med sitt aktuella namn, Caruna+, har man känt tjänsten bara i några månader.
Eldistributören Caruna erbjuder sina personkunder en möjlighet att skjuta upp betalningen av fakturor tre månader utan kostnader och betalar entreprenörsfakturorna snabbare
Möjligheten till förlängd betalningstid gäller Carunas alla, totalt cirka 600 000 personkunder. Med den här åtgärden vill Caruna för egen del hjälpa kunderna genom att lindra de ekonomiska verkningar som coronavirusepidemin medför.
Caruna tar hand on eldistributionen även under exceptionella omständigheter
Vi tar coronavirus situationen allvarligt och vi ha redan vidtagit åtgärder, så att vi kan försäkra eldistributionen även under exceptionella omständigheter. Vi tar hand om att elen förflyttas till våra kunder normalt och att möjliga fel i eldistributionen fixas.
Pagination