Nyhetsrum
Limit search
Identifiera nollfel - det kan vara livsfarlig
Nollfel är en situation där elnätets returledare, neutralledaren, går sönder, varvid spänningen kan stiga upp till 400 volt. Hus byggda efter 1980-talet tenderar att ha bättre jordning, vilket minskar skador orsakade av noll fel.
Kundtjänstens serviceöppettider under helgdagar 2024
Kontrollera här kundtjänstens öppettider under helgdagarna.
Vi tar i bruk digiposttjänsten Kivra
Vi lägger till den kostnadsfria och lättanvända digiposttjänsten Kivra som ny leveranskanal för elöverföringsfakturor.
Caruna installerar den nya generationens elmätare vid nätområdets nybyggen: mätaren möjliggör lokalt kundgränssnitt
Caruna installerar den nya generationens elmätare vid nätområdets nybyggen från och med maj 2023. Den nya mätartypen tar uppföljningen av elförbrukning eller elproduktion till en mer detaljerad nivå genom ett lokalt kundgränssnitt. Till exempel kan vissa laddningslösningar för elbilar utnyttja data från det lokala kundgränssnittet.
Ingen papper post – aktivera elektronisk betjäning
När du har aktiverat lovet för elektronisk betjäning, så kan vi informera dig om våra tjänster endast med sms eller e-post.
Förnyelser till Caruna Plus i december
I december kommer det två stycken förnyelser till Caruna Plus. Läs mer om ändringarna här.
Caruna har en faktureringspartner, Ropo Capital
Kontraktet gällande faktureringstjänster har flyttats till Ropo Capital fr.o.m. den 1.9.2022.
Trygg trädfällning på egen tomt i närheten av kraftledningar
Planerar du på att fälla träd på gården eller längs med vägen? Träd som växer bredvid kraftledningar får aldrig fällas på egen hand. Kontakta först en skogsarbetare, som utvärderar om kraftledningen måste tas ner under trädfällning, och beställ trädfällningstillstånd från Carunas kundtjänst 1–2 veckor innan arbetet inleds. Under arbetstid är begäran om trädfällning kostnadsfritt.
Hej! Hur kan vi stå till tjänst?
För oss är det viktigt att kunna erbjuda bekväm och enkel kundservice – därför finns vi till för dig dygnet runt. Under de senaste åren har vi jobbat hårt för att utveckla den digitala kundtjänsten och i dag har du tillgång till flera elektroniska servicekanaler. Vi sköter ditt ärende tillsammans!
Vår telefontjänst var delvis ur bruk - tekniska fel i tjänsten
Det har uppstått fel i vår telefontjänst idag kl. 9–13.
Pagination