Uutishuone
Limit search
Carunan toimitusjohtaja vaihtuu
Sähkönjakeluyhtiö Carunan toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny on ilmoittanut siirtyvänsä uusiin tehtäviin Carunan ulkopuolelle. Hän jatkaa nykyisessä tehtävässään 1.5.2022 saakka varmistaen tehtävien ja vastuiden sujuvan siirron seuraajalleen.
Henkilöasiakkaan Caruna+ palvelu ja verkkolomakkeet uudistuvat
Caruna uudistaa henkilöasiakkaiden Caruna Plussan sekä verkkolomakkeet.
Melkein kaksi vuotta etäasiakaspalvelua takana - mikä fiilis?
Kysyimme asiakaspalvelumme Tiialta ja Lauralta vuoden 2020 alussa, miltä etätyöskentely tuntuu. Miltä asiakaspalvelu kotikonttorilta tuntuu puolentoista vuoden jälkeen, ja miltä tuntuu palata toimistolle?
Carunalaiset tekivät virtuaalisen road-tripin asiakkaiden luokse
Kun korona-aika esti Suomen sisäisen matkustamisen, täytyi asiakkaiden tapaamisessa olla luova. Teimme korona-aikana virtuaalimatkan kymmeniin kuntiin verkkoalueillamme, ja tapasimme satoja henkilöasiakkaita.
Kuntien ja Carunan yhteinen työllistämiskampanja toi kesätöitä yli 80 nuorelle ilmastolähettiläälle
Kunnat ja sähkönjakeluyhtiö Caruna toteuttivat toistamiseen Duunienergiaa-kampanjan, jolla työllistettiin kesätöihin 16–20-vuotiaita nuoria eri puolella Suomea. Kampanjan avulla luotiin kesätyömahdollisuuksia 85 nuorelle yli 30 kunnassa. Osana kampanjaa kesätyöntekijät jakoivat sosiaaliseen mediaan tietoa kuntien ja kuntalaisten ilmastoteoista.
Uusi organisaatio tukemaan Carunan päivitettyä strategiaa
Carunan organisaatio ja johtoryhmän kokoonpano muuttuvat vastaamaan paremmin yhtiön päivitettyä strategiaa. Uusi organisaatio muodostuu neljästä yksiköstä, jotka ovat Sähköverkon hallinta ja operointi johtajanaan Elina Lehtomäki, Asiakkuudet ja uudet liiketoiminnot johtajanaan Kosti Rautiainen, Yrityspalvelut johtajanaan Jyrki Tammivuori sekä Yhteiskuntasuhteet ja regulaatio johtajanaan Noora Neilimo-Kontio. Yhtiön johtoryhmän muodostavat toimitusjohtaja Tomi Yli-Kyyny sekä edellä mainittujen yksiköiden johtajat. Katriina Kalavainen vastaa Carunan muutosohjelmista.
Caruna vahvistaa kuntien ja yritysten itsepalvelua - asiakkaan kuuntelulla tärkeä rooli
Carunan kunta- ja yritysasiakkaille suunnattu itsepalvelukanava on uudistunut. Kanava helpottaa ja nopeuttaa asiakkaiden sähköasioiden hoitoa, kun niihin voi tarttua kellonaikaan katsomatta.
Jokisimpukka laittoi sähköverkon asennusreitin uusiksi
Sähkönjakeluverkon sijaintiin vaikuttavat asiakkaiden sijainti sekä maankäytön kehittyminen ja suunnitelmat. Koska verkko rakennetaan aina myös luontoon, on ympäröivällä maastolla, ympäristöarvoilla, mahdollisilla suojelualueilla sekä maanomistajien näkemyksillä verkon sijainnista vaikutuksia verkon kulkureitin valintaan.
Helikopterisahaus aikataulussa päätökseen Länsi-Uusimaalla
Sähkönjakeluyhtiö Caruna sahasi elokuun aikana helikopterin avulla oksistoa sähkölinjojen varrelta Länsi-Uudellamaalla. Helikopterisahauksen avulla poistettiin liian lähelle sähköjohtoa kasvaneiden puiden oksat, jotka saattoivat aiheuttaa sähkökatkoja tuulenpuuskien aikana. Sahaukset ovat osa sähköverkon kunnossapitotyötä.
”Kesätyö oli mahtava ja ainutlaatuinen kokemus”
Me, Annika, Aatu ja Jimi, saimme kunnian olla osana Alavuden kaupungin some-tiimiä tuottamalla sisältöä kaupungin sosiaalisen median alustoille niin ilmastotoimista kuin kulttuuristakin. Olimme Alavuden kaupungin Kulttuuripalveluilla kesätöissä, ja tehtävämme oli tuoda Alavuden kulttuurikohteita, kuten patsaita ja museoita, tutummiksi paikallisille vinkkaamalla ja kertomalla niistä sosiaalisessa mediassa. Kesätyömme oli Carunan sponsoroima, ja olimme mukana #duunienergiaa -kampanjassa. Toimimme siis lisäksi ilmastolähettiläinä kaupungissamme. Kulttuurikohteista somettaminen ja ilmastolähettiläänä toimiminen oli helppo yhdistää, joten kesätyömme kävi kuin itsestään ja aika lensi kuin siivillä!
Sivutus