Uutishuone
Limit search
Asiakaspalvelua monikanavaisesti kellon ympäri
Carunan asiakaspalvelussa työskentelee 70 henkilöä. Työtä tehdään chatissa ja muissa sähköisissä kanavissa sekä puhelimessa. Asiakaspalvelun rooli on tullut entistä monipuolisemmaksi digitalisaation myötä, kun sähköisten yhteydenotto- ja asiointikanavien merkitys kasvaa yhteiskunnassa.
Fortumin ja Carunan akkuvarasto parantaa sähköjärjestelmän luotettavuutta
Ilmastonmuutos ja energiamurros kohti uusiutuvia ja sääriippuvaisia energialähteitä luovat vaatimuksia sähköjärjestelmän tasapainolle. Fortum ja Caruna ovat yhdessä kehittäneet ratkaisuja siihen, miten toimitusvarmuus saadaan turvattua tulevaisuudessa.
Carunan vuosi 2019 Espoossa: Yhdessä kohti hiilineutraalia kaupunkia
Sähköverkkojen kunnostaminen ja rakentaminen etenee Caruna Espoon verkkoalueella. Säävarman sähköverkon osuus on Espoossa 86 prosenttia eli suurin osa verkosta on jo suojassa sään vaihteluiden aiheuttamilta ongelmilta, kuten pitkiltä sähkökatkoilta. Tulevaisuuden tarpeisiin rakentuva jakeluverkko kestää erinomaisesti Espoon kasvavan väestön ja lisääntyvien työpaikkojen nykyistä runsaamman sähkönkäytön. Suurjänniteverkossa (110 kV) kehitämme verkkoamme sähköistyvän liikenteen ja Espoon alueen sähkönkäytön kasvun mahdollistamiseksi.
Työmaat lähelläsi -karttapalvelu kertoo mitä, missä ja milloin tapahtuu
Kemiönsaarella kaivetaan kaapelia maan alle. Se tarkoittaa, että siellä täällä pihoilla myllätään. Jotta asukkaat ehtivät valmistautua töiden alkuun esimerkiksi siirtämällä pihakalusteita ja -varusteita pois töiden alta, tai jos kaivutöiden eteneminen kiinnostaa muutoin, tarvitaan ajantasaista tietoa kaivutöiden alkamisesta ja etenemisestä. Carunan uudessa karttapalvelussa asukkaat voivat seurata töiden etenemistä netistä ja viestein.
Carunan Koillismaan verkkoalueella sähkönjakelun laatua parannetaan vuosien 2020-2021 aikana kunnostamalla useita sähköasemia
Carunan pohjoisella verkkoalueella Koillismaalla on useita ikääntyneitä sähköasemia, joita kunnostetaan tulevaisuuden tarpeita vastaavaksi tänä ja ensi vuonna. Hankkeella parannetaan alueen asukkaiden ja yritysten sähkönjakelun laatua ja luotettavuutta. Pitkään käytössä olleiden asemien laitteistoja uusitaan ja joitakin asemia laajennetaan.
Sähkönjakelija Caruna tarjoaa henkilöasiakkailleen mahdollisuuden siirtää laskunmaksua kolme kuukautta ilman kuluja ja nopeuttaa laskujen maksua urakoitsijoille
Mahdollisuus maksuajan pidentämiseen koskee kaikkia Carunan yhteensä noin 600 000 henkilöasiakasta. Tällä toimenpiteellä Caruna haluaa osaltaan edesauttaa asiakkaitaan koronavirusepidemian aiheuttamien taloudellisten vaikutusten lieventämisessä.
Caruna huolehtii sähkönjakelusta myös poikkeustilanteissa
Otamme koronavirustilanteen vakavasti ja olemme jo toteuttaneet toimenpiteitä, jotta voimme turvata sähkönjakelun myös poikkeavissa olosuhteissa. Huolehdimme siitä, että sähköä siirretään asiakkaillemme ja mahdolliset viat korjataan.
Caruna parantaa sähkönjakelun luotettavuutta Ilmajoella
Caruna maakaapeloi noin 176 kilometriä keskijännitteistä sähköverkkoa Ilmajoen ympäristössä. Hanke parantaa huomattavasti sähkönjakelun toimitusvarmuutta alueella ja työllistää noin 30 henkilöä.
Sähköverkon helikopteritarkastus Espoon yllä helmikuussa 2020
Caruna tarkastaa helikopterin avulla sähköverkkoa. Työ tehdään säiden salliessa helmikuun aikana arkipäivänä klo 8-16 välillä. Tarkastukset kohdistuvat niihin sähköverkon voimajohtoihin, joissa on odotettavissa mahdollisesti raivaustarvetta.
Hyvistä turvallisuussuorituksista palkittiin tänään Carunalla
Carunan turvallisuuspalkinnot ojennettiin tänään Netel Oy:lle, N3M Oy:lle ja Jaki-Matik Oy:lle. Viidettä kertaa jaettavien palkintojen myöntämisperusteissa painotettiin luotettavaa kumppanuutta ja esimerkillisiä turvallisuuteen liittyviä yksilösuorituksia.
Sivutus