Uutishuone
Limit search
Carunan verkkoalueen uudiskohteisiin asennetaan uuden sukupolven sähkömittareita – mittari mahdollistaa kotiautomaatioliitännän
Caruna asentaa uuden sukupolven sähkömittareita verkkoalueensa uusiin kohteisiin toukokuusta 2023 alkaen. Uusi mittarityyppi tuo sähkönkulutuksen tai -tuotannon seurannan entistä tarkemmalle tasolle kotiautomaatioliitännän avulla. Muun muassa jotkin sähköautonlatausratkaisut voivat hyödyntää kotiautomaatioliitännän kautta saatavia tietoja.
Kuljetusalan lakko ja tähän liittyvät tukitoimet viivästyttävät postinjakelua – vältä viivästykset siirtymällä sähköiseen laskutukseen
15.2.2023 alkanut Auto- ja kuljetusalan työntekijäliiton lakko sekä 16.2.2023 alkanut Posti- ja logistiikka-alan unionin lakko aiheuttavat häiriöitä postinjakeluun. Asiakas voi välttää sähkön siirtolaskujen jakeluviivästyksen siirtymällä sähköiseen laskutukseen.
Sähkölämmittäjän on helppo ajoittaa sähkönkäyttöä kuormanohjauksella
Carunalla on maksuton palvelu, jonka avulla asiakkaat voivat ajoittaa helposti, milloin he käyttävät sähköä kiinteistön ja veden lämmittämiseen. Palvelu on hyödyllinen etenkin sähkölämmittäjälle, joka ostaa sähköä pörssihinnalla. Palvelun avulla sähkölämmittäjä saa ajoitettua lämmityksen yön edullisille tunneille.
Tiedote Kokkolan Energian ja Karhu Voima Oy:n sähkönmyyntiasiakkaille
Kokkolan Energia on ilmoittanut, että se päättää kaikki toistaiseksi voimassa olevat sähkönmyyntisopimukset Kokkolan ulkopuolella. Karhu Voima Oy on hakeutunut konkurssiin ja lopettaa kokonaan sähkönmyyntitoimintansa. Tästä tiedotteesta voit lukea tärkeimmät toimenpiteet ja huomioitavat asiat.
Melkein kaksi vuotta etäasiakaspalvelua takana - mikä fiilis?
Kysyimme asiakaspalvelumme Tiialta ja Lauralta vuoden 2020 alussa, miltä etätyöskentely tuntuu. Miltä asiakaspalvelu kotikonttorilta tuntuu puolentoista vuoden jälkeen, ja miltä tuntuu palata toimistolle?
Carunalaiset tekivät virtuaalisen road-tripin asiakkaiden luokse
Kun korona-aika esti Suomen sisäisen matkustamisen, täytyi asiakkaiden tapaamisessa olla luova. Teimme korona-aikana virtuaalimatkan kymmeniin kuntiin verkkoalueillamme, ja tapasimme satoja henkilöasiakkaita.
Maksamme Paula-myrskyn sähkökatkoista korvauksen automaattisesti
Ukkosmyrsky Paula katkoi sähköjä monin paikoin Carunan verkkoalueella Pohjois-Suomessa. Jos sähkökatko kesti yli 12 tuntia, hyvitämme korvauksen automaattisesti eikä sinun tarvitse tehdä asian eteen mitään.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Carunan sähköisessä itsepalvelussa, Caruna Plussassa, jo yli 100 000 käyttäjää
Carunan sähköisessä itsepalvelukanavassa tehtiin alkuvuoden aikana historiaa, kun sen käyttäjämäärä ylitti 100 000 rajapyykin. Hieno saavutus palvelulle, joka itse asiassa on vain pari vuotta vanha! Nykyisellä nimellään, Caruna Plussana, palvelu on tunnettu vasta muutaman kuukauden.
Sähkönjakelija Caruna tarjoaa henkilöasiakkailleen mahdollisuuden siirtää laskunmaksua kolme kuukautta ilman kuluja ja nopeuttaa laskujen maksua urakoitsijoille
Mahdollisuus maksuajan pidentämiseen koskee kaikkia Carunan yhteensä noin 600 000 henkilöasiakasta. Tällä toimenpiteellä Caruna haluaa osaltaan edesauttaa asiakkaitaan koronavirusepidemian aiheuttamien taloudellisten vaikutusten lieventämisessä.
Sivutus