Uutishuone
Limit search
Caruna korottaa sähkönjakelun hintoja kustannusten nousun vuoksi
Kustannusten nousu Suomessa on kiihtynyt, mikä vaikuttaa myös Carunan kustannuksiin. Sähköverkon rakentaminen on kallistunut ja häviöenergian kustannukset ovat nousseet huomattavasti kuluneen vuoden aikana. Myös korkotasot ovat kasvaneet. Tästä johtuen verkkopalvelun hinnat nousevat 1.1.2023 alkaen.
Kuntien ja Carunan yhteinen työllistämiskampanja toi kesätöitä yli 80 nuorelle ilmastolähettiläälle
Kunnat ja sähkönjakeluyhtiö Caruna toteuttivat toistamiseen Duunienergiaa-kampanjan, jolla työllistettiin kesätöihin 16–20-vuotiaita nuoria eri puolella Suomea. Kampanjan avulla luotiin kesätyömahdollisuuksia 85 nuorelle yli 30 kunnassa. Osana kampanjaa kesätyöntekijät jakoivat sosiaaliseen mediaan tietoa kuntien ja kuntalaisten ilmastoteoista.
Caruna laskee sähkönjakelun hintaa Caruna Espoo Oy:n verkkoalueella
Asiakkaiden hinnat laskevat 1.11.2021 alkaen keskimäärin 2,5 prosenttia. Vaikutus verottomiin hintoihin on keskimäärin 5 prosenttia. Hinnanalennus koskee noin 226 000 asiakasta Caruna Espoo Oy:n sähköverkkoalueella (Espoo, Kauniainen, Kirkkonummi ja Joensuun keskusta).
Mistä maksan sähkönjakelussa? - Carunan uusi hinnoittelusivusto julkaistu
Olemme koonneet verkkosivuillemme tietopaketin sähkönjakelun hinnoittelusta eli siitä, mihin asiakkaan maksamat jakelumaksut käytetään.
Kuntien ja Carunan työllistämät kesätyöntekijät tekevät näkyviksi kuntien ja kuntalaisten ilmastotekoja
Duunienergiaa-kampanjassa sähkönjakeluyhtiö Caruna ja verkkoalueen kunnat palkkaavat yhteistyössä nuoria kesätöihin kuntiin. Caruna haluaa tukea verkkoalueensa kuntia saavuttamaan hiilineutraaliustavoitteensa, ja osana kampanjaa kesätyöntekijät jakavat sosiaaliseen mediaan tietoa kuntien ja kuntalaisten ilmastoteoista.
Caruna auttaa kuntia työllistämään nuoria myös tänä kesänä
Duunienergiaa-kampanjassa sähkönjakeluyhtiö Caruna ja verkkoalueen kunnat palkkaavat yhteistyössä nuoria kesätöihin. Caruna haluaa tukea verkkoalueensa kuntia ja auttaa niitä palkkaamaan 16-20 -vuotiaita nuoria kesätöihin. Osana kampanjaa kesätyöntekijät jakavat sosiaaliseen mediaan tietoa kuntien ja kuntalaisten ilmastoteoista.