Uutishuone
Limit search
Caruna nykyaikaistaa lähes 50 000 asiakkaansa sähkönjakelua Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen taajama-alueilla - kumppaniksi Netel Oy
Sähkönjakelija Caruna uudistaa kumppaneidensa kanssa Espoon, Kauniaisten ja Kirkkonummen taajama-alueiden sähkönjakelua vastaamaan nykyistä paremmin sähkönkäytön tulevaisuuden tarpeisiin. Vielä tämän syksyn aikana alkavaan, Lähikaapelihankkeen nimellä kulkevaan projektiin on juuri valittu kumppaniksi Netel Oy, jonka kanssa sähköverkkoa uudistetaan ja parannetaan seuraavan neljän vuoden ajan.
Tulevaisuus tarvitsee rohkeita organisaatioita
Nykymaailman jatkuvien muutosten, kasvavan epävarmuuden ja ennakoimattomienkin yllätysten keskellä menestyminen vaatii yrityksiltä edelläkävijyyttä, nopeaa reagointikykyä ja joustavuutta. Laivan kurssia on pystyttävä muuttamaan ja purjeita reivaamaan aina tuulen kääntyessä. Joskus on uskallettava ottaa suunta kohti tuntematonta, uskoa omaan päämäärään ja luottaa siihen, että miehistön osaaminen sekä yhteishenki kantaa vaikeimmissakin paikoissa. Myös silloin, kun eteen tulee yllätyksiä. Muutoksen ja epävarmuuden aikoina tarvitaan rohkeita organisaatioita ja rohkeaa johtamista. Ilman näitä ei ole edelläkävijyyttä, reagointikykyä tai joustavuutta.
Projektipäälliköille vahvaa lisäosaamista koulutusyhteistyöllä - Carunan Projektiakatemia käynnistyy tänään
Kun rakennetaan tulevaisuudenkin tarpeet täyttävää sähköverkkoa, tarvitaan saumatonta yhteistyötä kaikkien hankkeessa työskentelevien kesken. Erityisen tärkeää on projektinjohto-osaaminen, johon nyt alkava valmennusohjelma antaa vahvistusta. Osallistujat ovat sähkönjakelija Carunan verkonrakennushankkeissa työskentelevien urakoitsijoiden projektipäällikköjä ja heidän carunalaisia yhteyshenkilöitään.
Carunan vuosi 2019 Lounais-Suomessa: Maakaapelointi eteni ja aurinkoenergian pientuotanto kiinnosti
Sähköverkkojen kunnostaminen ja rakentaminen etenee Lounais-Suomessa, jossa on meneillään runsaasti sähkönjakeluun vaikuttavia hankkeita. Tulevaisuuden tarpeisiin rakennettu älykäs sähköverkko kestää lisääntyvän sähkönkäytön ja sietää ilmastonmuutoksen aiheuttamia rasituksia ilman pitkiä sähkökatkoja. Lounais-Suomessa Carunalla on asiakkaita noin 160 000 ja kuntien lukumäärällä mitattuna alue on suurin verkkoalueemme.
Siuntion, Lohjan ja Inkoon rakennushankkeet jatkuvat uuden kumppanin kanssa
Sähkönjakelija Carunan rakennushankkeisiin Siuntiossa, Lohjalla ja Inkoossa tuli valitettavaa viivettä, kun urakoitsijakumppanimme ajautui konkurssiin viime vuoden lopussa. Tämän seurauksena osa työmaista pysähtyi ja joidenkin työmaiden osalta jälkityöt seisahtuivat niin ikään. Carunalla on nyt uusi kumppani N3M Power Oy Ab, jonka kanssa työt käynnistetään välittömästi.
Carunan 23 kesätyöntekijää aloittavat tänä vuonna työnsä poikkeusoloissa
Kesätyöntekijöiden saapuminen toimistolle on aina varma merkki lähestyvästä suvesta, niin myös vuonna 2020. Tällä kertaa Carunan kausityöntekijät tosin aloittavat taipaleensa koronaviruksen ja maailmanlaajuisten poikkeusolosuhteiden vuoksi kotitoimistoilta.
Caruna nopeuttaa urakoitsijoiden laskunmaksua elokuun loppuun
Koronaviruksen aiheuttama taloudellinen paine vaikuttaa myös Carunan toimitusketjun yrityksiin.
Työmaat lähelläsi -karttapalvelu kertoo mitä, missä ja milloin tapahtuu
Kemiönsaarella kaivetaan kaapelia maan alle. Se tarkoittaa, että siellä täällä pihoilla myllätään. Jotta asukkaat ehtivät valmistautua töiden alkuun esimerkiksi siirtämällä pihakalusteita ja -varusteita pois töiden alta, tai jos kaivutöiden eteneminen kiinnostaa muutoin, tarvitaan ajantasaista tietoa kaivutöiden alkamisesta ja etenemisestä. Carunan uudessa karttapalvelussa asukkaat voivat seurata töiden etenemistä netistä ja viestein.
Caruna ja Valokuitunen jatkavat yhteisrakentamista – valokuitua seuraavaksi Pöytyän alueen asukkaille
Sähkönjakeluyhtiö Caruna ja Valokuitunen jatkavat yhteisrakentamista vuonna 2019 lanseeratulla uudella konseptilla, jossa Caruna vastaa sekä sähkö- että valokuituverkon suunnittelusta ja rakentamisesta. Näin yhtiöt pystyvät yhdessä parhaiten varmistamaan asiakkaiden kannalta vähiten haittaa aiheuttavan yhteisrakentamisen onnistumisen.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Sivutus