Uutishuone
Limit search
“Työntekijälle on annettava mahdollisuus toimia oikein ja turvallisesti”
Carunalla järjestettiin marraskuussa 2021 suuri turvallisuuskampanja, jonka yhteydessä Carunan HSEQ-päällikkö Arsi Näkki esitteli suojavarusteita Duudsonien Jarpin Instagram-livessä. Suojavarusteet ovat yksinkertaisia: turvakenkiä ja suojalaseja. Miksi tällaisista asioista täytyy edelleen tehdä iso kampanja? Tässä artikkelissa Näkki kertoo, millaista on johtaa turvallisuutta energiayhtiössä.
Henkilöasiakkaan Caruna+ palvelu ja verkkolomakkeet uudistuvat
Caruna uudistaa henkilöasiakkaiden Caruna Plussan sekä verkkolomakkeet.
Melkein kaksi vuotta etäasiakaspalvelua takana - mikä fiilis?
Kysyimme asiakaspalvelumme Tiialta ja Lauralta vuoden 2020 alussa, miltä etätyöskentely tuntuu. Miltä asiakaspalvelu kotikonttorilta tuntuu puolentoista vuoden jälkeen, ja miltä tuntuu palata toimistolle?
Työtapaturmat ovat puolittuneet vuosina 2017-2021 - sähkötapaturmat eivät
Sähkönjakelija Carunan verkkoalueen työmailta kerätyt tapaturmatilastot ovat paljastaneet huolestuttavan suunnan. Vaikka työtapaturmat ovat vähentyneet huomattavasti, sähkötapaturmia sattuu edelleen eniten sähköalan ammattilaisille eikä näiden tapaturmien määrä ole vähentynyt. Carunan turvallisuusdata on nyt kerätty seif.fi -sivustolle, josta löytyvät turvallisuuspuutteisiin johtaneet syyt ja johtopäätökset.
Carunalaiset tekivät virtuaalisen road-tripin asiakkaiden luokse
Kun korona-aika esti Suomen sisäisen matkustamisen, täytyi asiakkaiden tapaamisessa olla luova. Teimme korona-aikana virtuaalimatkan kymmeniin kuntiin verkkoalueillamme, ja tapasimme satoja henkilöasiakkaita.
Talojen purkaminen sähköt päällä on hengenvaarallista
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes) tiedotti maaliskuun alussa, että viraston tietoon on tullut tapauksia, joissa vanhoja taloja on purettu sähköjen ollessa päällä. Tukes varoittaa tällaisesta hengenvaarallisesta toiminnasta.
Caruna vahvistaa kuntien ja yritysten itsepalvelua - asiakkaan kuuntelulla tärkeä rooli
Carunan kunta- ja yritysasiakkaille suunnattu itsepalvelukanava on uudistunut. Kanava helpottaa ja nopeuttaa asiakkaiden sähköasioiden hoitoa, kun niihin voi tarttua kellonaikaan katsomatta.
Jokisimpukka laittoi sähköverkon asennusreitin uusiksi
Sähkönjakeluverkon sijaintiin vaikuttavat asiakkaiden sijainti sekä maankäytön kehittyminen ja suunnitelmat. Koska verkko rakennetaan aina myös luontoon, on ympäröivällä maastolla, ympäristöarvoilla, mahdollisilla suojelualueilla sekä maanomistajien näkemyksillä verkon sijainnista vaikutuksia verkon kulkureitin valintaan.
Helikopterisahaus aikataulussa päätökseen Länsi-Uusimaalla
Sähkönjakeluyhtiö Caruna sahasi elokuun aikana helikopterin avulla oksistoa sähkölinjojen varrelta Länsi-Uudellamaalla. Helikopterisahauksen avulla poistettiin liian lähelle sähköjohtoa kasvaneiden puiden oksat, jotka saattoivat aiheuttaa sähkökatkoja tuulenpuuskien aikana. Sahaukset ovat osa sähköverkon kunnossapitotyötä.
”Kesätyö oli mahtava ja ainutlaatuinen kokemus”
Me, Annika, Aatu ja Jimi, saimme kunnian olla osana Alavuden kaupungin some-tiimiä tuottamalla sisältöä kaupungin sosiaalisen median alustoille niin ilmastotoimista kuin kulttuuristakin. Olimme Alavuden kaupungin Kulttuuripalveluilla kesätöissä, ja tehtävämme oli tuoda Alavuden kulttuurikohteita, kuten patsaita ja museoita, tutummiksi paikallisille vinkkaamalla ja kertomalla niistä sosiaalisessa mediassa. Kesätyömme oli Carunan sponsoroima, ja olimme mukana #duunienergiaa -kampanjassa. Toimimme siis lisäksi ilmastolähettiläinä kaupungissamme. Kulttuurikohteista somettaminen ja ilmastolähettiläänä toimiminen oli helppo yhdistää, joten kesätyömme kävi kuin itsestään ja aika lensi kuin siivillä!
Sivutus