Uutishuone
Limit search
Tilasitko meiltä sähköliittymän? Nyt voit seurata sähköliittymän matkaa Caruna Plussassa!
Julkaisimme juuri Caruna Plussan nettiversioon palvelun, jossa asiakas voi seurata sähköliittymätilauksensa etenemistä reaaliajassa. Tilausseuranta-palvelun avulla asiakas saa ajantasaista tietoa sähköliittymän rakentamisesta ja sen monista vaiheista automaattisesti.
Asiakaspalvelua monikanavaisesti kellon ympäri
Carunan asiakaspalvelussa työskentelee 70 henkilöä. Työtä tehdään chatissa ja muissa sähköisissä kanavissa sekä puhelimessa. Asiakaspalvelun rooli on tullut entistä monipuolisemmaksi digitalisaation myötä, kun sähköisten yhteydenotto- ja asiointikanavien merkitys kasvaa yhteiskunnassa.
Apua näkyvissä: energianeuvontapalvelu seuraa sähkönkulutusta puolestasi
Asiakkaamme ovat toivoneet meiltä aktiivisempaa viestintää sähkönkulutuksesta ja vinkkejä sähkönkulutuksen hillitsemiseksi. Nyt se on totta: uusi ennakoiva energianeuvontapalvelu analysoi kodin tai vapaa-ajan asunnon sähkönkulutusta ja asiakas saa meiltä viestin, jos kiinteistö on haukannut sähköä aiempaa enemmän.
Hyvinkäällä valokuituliittymät jo kymmenien asiakkaiden käytössä
Hyvinkäällä asiakkaat saivat nopeat valokuituyhteydet käyttöönsä kesän aikana. Koronakevät hidasti hieman näiden liittymien valmistumista, koska viimeistelytöitä ei voitu tehdä asiakkaiden kotona. Nyt nopea verkko toimii kymmenissä kotitalouksissa Ahdenkalliossa.
Carunan säävarman sähköverkon rakentaminen eteni alkuvuonna suunnitellusti
Sähköverkon parannushankkeet Carunan verkkoalueilla etenivät koronaepidemian aiheuttamasta poikkeustilanteesta huolimatta. Tammi-kesäkuun yhteenlaskettu sähkön toimitusmäärä laski jakeluverkossa hieman edellisvuodesta lämpimämmän talven ja kevään vuoksi. Epidemian vaikutukset näkyivät lähinnä elinkeinoelämän sähkönkulutuksessa.
Bensalenkkarista sähköautoilijaksi
Naputtelen tietokonettani työpisteeni äärellä, kun kaveriporukka tulee yllättäen paikalle ja ilmoittaa polttareideni alkaneen. Kiiltävä Tesla Model S odottaa toimiston parkkipaikalla. Edessä oli unohtumaton viikonloppu, joka muutti suhteeni sähköautoihin.
Carunan henkilöstöparkki muuntautuu sähköautojen Lataustaivaaksi toimistoaikojen ulkopuolella
Carunan toimiston parkkipaikalle on asennettu yhteensä 40 sähköautojen latauspistettä työntekijöiden käyttöön. Nyt lähialueen sähköautoilijat toivotetaan myös tervetulleeksi arki-iltaisin ja viikonloppuisin. Latauspisteiden sujuvan yhteiskäytön mahdollistaa eParking-sovellus.
Työmaat lähelläsi -karttapalvelu kertoo mitä, missä ja milloin tapahtuu
Kemiönsaarella kaivetaan kaapelia maan alle. Se tarkoittaa, että siellä täällä pihoilla myllätään. Jotta asukkaat ehtivät valmistautua töiden alkuun esimerkiksi siirtämällä pihakalusteita ja -varusteita pois töiden alta, tai jos kaivutöiden eteneminen kiinnostaa muutoin, tarvitaan ajantasaista tietoa kaivutöiden alkamisesta ja etenemisestä. Carunan uudessa karttapalvelussa asukkaat voivat seurata töiden etenemistä netistä ja viestein.
Koeponnistus työmaalla – käyttäjät ja kehittäjät hiovat uusia työkaluja yhdessä
Järjestimme innovaatiohaasteen, jossa etsimme ratkaisuja maakaapeleiden sijaintitietojen tallennuksen sekä tiedon digitalisoinnin nykyaikaistamiseksi. Nyt yhteistyö voittajajoukkueiden kanssa on edennyt pilottikokeiluiksi ja prototyyppejä on päästy testaamaan tositoimissa työmailla.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Sivutus