Uutishuone
Limit search
Kuusamossa, Taivalkoskella ja Pudasjärvellä tarkastettiin sähköverkkojen kuntoa
Vaikka sähköverkot seisovat paikallaan, niiden kunnossapito ja valvominen on jatkuvaa työtä. Carunan jakeluverkkojen kunto tarkastetaan vuosittain. Viime viikolla tehtiin tarkastuksia Pohjois-Pohjanmaalla.
Sähköverkossa siirretään voimaa, joka voi olla vaaraksi, jos sen kanssa joutuu kosketuksiin
Verkossa kulkeva virta paitsi lataa kännykkäsi myös pyörittää tämän maan tehtaita. Sähköverkon osien lähellä on silti turvallista liikkua, kunhan muistaa muutaman perusasian.
Mitä tapahtuu käytöstä poistetuille sähköpylväille?
Vanhojen sähköpylväiden kierrätystä ja elinkaarta seurataan Carunassa tarkoin, sillä ne sisältävät vaarallisia kyllästysaineita. Mitä vanhoille pylväille tapahtuu? Ketkä pylväitä voivat käyttää? Ja voiko niistä rakentaa vaikka puutarhapenkin?
Ella-myrsky katkoi sähköjä viikonloppuna – kymmenen vuotta sitten tuhot olisivat olleet pahemmat
Viime viikonloppuna Ella-myrsky kuritti Carunan asukkaita Satakunnassa, Lounais-Suomessa ja Länsi-Uudellamaalla. Myrsky saavutti Kustavin aikaisin perjantaiaamuna, ja tuulen nopeus nousi enimmillään 28 metriin sekunnissa. Puuskainen tuuli ja lumisade ovat ilmaverkon pahimmat viholliset.
Uratarinat: Kalle päätyi muodin parista palvelumuotoilijaksi sähköalalle. Mikä yllättävässä toimialavaihdoksessa houkutteli?
Palvelumuotoilija työskentelee paremman asiakaskokemuksen eteen Carunan omassa kehitystiimissä.
Carunan sähköverkonasentajien täsmäkoulutusohjelma hyvässä vauhdissa
Sähköalan ammattilaisille räätälöity sähköverkonasentajien Kärkiryhmä-koulutusohjelma etenee. Verkostotyön ammattitaitoon kuuluu teorian ja käytännön hallinta ja ehdoton turvallisuus. Juhannuksen alla ryhmä kertasi työvaiheita käytännössä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen sähkökentällä kahden viikon ajan.
Koeponnistus työmaalla – käyttäjät ja kehittäjät hiovat uusia työkaluja yhdessä
Järjestimme innovaatiohaasteen, jossa etsimme ratkaisuja maakaapeleiden sijaintitietojen tallennuksen sekä tiedon digitalisoinnin nykyaikaistamiseksi. Nyt yhteistyö voittajajoukkueiden kanssa on edennyt pilottikokeiluiksi ja prototyyppejä on päästy testaamaan tositoimissa työmailla.
Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?
Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.