Uutishuone

Limit search

Pohjois-Suomessa on saneerattu sähköverkko - 30 000 asiakkaan sähkönjakelu aiempaa varmempaa

Carunan toteuttama Pohjanmaan ja Koillismaan verkkoalueen ensimmäinen suuri investointihanke on saatu päätökseen. Alueella kunnostettiin ja rakennettiin tulevaisuudenkin tarpeisiin vastaavaa sähköverkkoa lähes 2 000 kilometriä. Noin 30 000 Carunan asiakkaalle tämä tarkoittaa aiempaa varmempaa sähkönjakelua myös silloin, kun myrskytuulet puhaltavat, ukkonen pauhaa ja tykkylumi kuormittaa sähköjohtoja.
Mediatiedote ·

Ulkona ukkostaa? Sähkökatkoon kannattaa varautua ennalta

Sähkökatkoon kannattaa varautua ennalta – erityisesti silloin, kun taloudessa on vanhuksia tai pieniä lapsia. Etenkin haja-asutusalueilla ukkosmyrskyt voivat rikkoa sähköverkossa ja puhelinverkossa olevia sähkölaitteita. Varautuminen ja ennakointi on aiheellista niin kotona kuin kesämökilläkin.
Artikkeli ·
Varaudu ukkosiin.

Linnut lentävät turvallisemmin Vihdissä

Suuret siivekkäät osuvat silloin tällöin lennollaan ilmajohtoihin. Pahimmassa tapauksessa törmäyksestä seuraa linnun kuolema ja sähkökatko. Turvallisempia lentoja ajatellen asennamme lintuheijastimia asiakkaiden vinkkien perusteella.
Artikkeli ·

Carunan vuosi 2019 Koillismaalla: Kuusamossa toteutettiin tärkeä Liikasenvaaran yhteisrakentamishanke - sähköverkon rakentamisen yhteydessä myös kuituverkko Oulangan tutkimusasemalle

Sähköverkkojen kunnostaminen ja rakentaminen etenee Koillismaalla, jossa on meneillään useita sähkönjakeluverkkoa parantavia hankkeita. Tulevaisuuden tarpeisiin rakennettu sähköverkko kestää lisääntyvän sähkönkäytön ja sietää ilmastonmuutoksen aiheuttamia rasituksia ilman pitkiä sähkökatkoja. Koillismaalla Carunalla on asiakkaita noin 35 500. 
Mediatiedote ·

Carunan sähköverkonasentajien täsmäkoulutusohjelma hyvässä vauhdissa

Sähköalan ammattilaisille räätälöity sähköverkonasentajien Kärkiryhmä-koulutusohjelma etenee. Verkostotyön ammattitaitoon kuuluu teorian ja käytännön hallinta ja ehdoton turvallisuus. Juhannuksen alla ryhmä kertasi työvaiheita käytännössä Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen sähkökentällä kahden viikon ajan.
Artikkeli ·

Uusia mahdollisuuksia Duunienergiaa-kampanjan avulla

”No minkälaista kesätöissä on ollut?” on varmasti kaikille kesätyöntekijöille tuttu kysymys. Poikkeuksellisesti olen yhtenä sellaisena päässyt esittämään samaa kysymystä yli 30 nuorelle kesätyöntekijälle ympäri Suomen.
Blogi ·

Asiakaspalvelu kotikonttorilta - miten se sujuu?

Miten asiakkaiden palveleminen ja tiimien välinen yhteistyö sujuu, kun koko verkkopalvelukeskus on etänä? Miten pitää mieli virkeänä ja tiimihenkeä yllä poikkeustilanteessa? Mietteensä ja fiiliksensä meille jakavat Carunan verkkopalveluasiantuntija Tiia Turunen ja asiakaskokemuspäällikkö Laura Sohlman.
Artikkeli ·